i-magazin.cz
  Doporučujeme

 

 

  Kalendář
<<  Červenec  >>
PoÚtStČtSoNe
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31     
  Vyhledávání
Vyhledat text

 
  LED-ekosvetla.cz


www.led-ekosvetla.cz

Úsporné LED žárovky a zářivky. LED osvětlení do domácností, průmyslu, obchodů. Špičková kvalita a profesionální přístup. Velkoobchodní prodej.

  Anketa
Jaký z těchto vozů je nejhezčí?

Ford Mustang GT-350R r.66 (12455 hl.)
 
Chevrolet Corvette r.57 (5818 hl.)
 
Škoda 110 R (6200 hl.)
 
Opel Manta (4970 hl.)
 
Pontiac GTO r.69 (4950 hl.)
 
Opel GT r.72 (5252 hl.)
 
Ferrari 365 GT r.68 (4461 hl.)
 
BMW 507 r.58 (4932 hl.)
 

Celkem hlasovalo: 49038
  TOP 5 články

Neexistuji vhodna data!

  Reklama
  Poslední komentáře

Databáze je prázdná!

  Inzeráty
 
Metromagazín >> Pražské metro >> M1 - nová souprava pro pražské metro
M1 - nová souprava pro pražské metro
Nové vlaky pražského metra mají typové označení M1 a jsou produktem mezinárodního konsorcia firem ČKD - SIEMENS - ADtranz. Oproti stávajícím soupravám sovětské výroby se liší hlavně tím, že namísto stejnosměrných pohonů jsou vybaveny třífázovými asynchronními motory s elektronickým řízením.

Dále namísto těžké ocelové skříně je použita lehká, ale pevná skříň hliníková. Místo podélně uspořádaných sedadel jsou v novém vlaku příčně umístěná čalouněná sedadla a také 4 místa pro invalidní vozíky. Díky příčnému uspořádání sedadel a většímu volnému prostoru kolem dveří dochází ve stanicích k rychlejší výměně cestujících a také je větší celková kapacita soupravy. Při obsazenosti 8 osob/m2 je to 1240 stojících a 224 sedících osob. Celková maximální kapacita soupravy je tedy 1464 osob, což je o 101 osob více než u stávajících souprav.
Moderní design vnějšku a interiéru zaručuje vysoký cestovní komfort srovnatelný se současnou nejvyšší světovou třídou. Vlaky mají bezprůvanové přetlakové větrání, centrální i samoobslužné otevírání dveří ve stanicích a zdokonalený akustický a optický informační systém. Mezi novinky konstrukčního řešení patří dveře, které se předsouvají před vůz a poté otevírají. Jsou poháněné elektricky vřetenovým pohonem a ovládání se děje pomocí speciálního řídicího systému. Realizovaná koncepce umožňuje provoz vlaku v podzemí i na povrchových tratích metra. Značnou výhodou pro provozovatele je zvýšení přepravní kapacity díky vyšší cestovní rychlosti. Maximální konstrukční rychlost soupravy je 90 km/h a maximální provozní rychlost je 80 km/h. Použití hliníkových skříní, moderní elektrické výzbroje a rekuperace umožňuje také výrazné snížení spotřeby elektrické energie, a tím zlevnění provozu. Koncepce rovněž umožňuje velké omezení požadavků na technickou údržbu a úklid. Vysoká provozní bezpečnost je zaručena díky aplikaci moderního zabezpečovacího zařízení MATRA. Bezpečnost je dále umocněna použitím nehořlavých materiálů, požární signalizace a v neposlední řadě uplatněním automaticky uvolňovaných čelních průchozích dveří v každém voze. Celková hmotnost soupravy M1 je asi 130 tun, což je téměř o 40 tun méně než u stávajících souprav. Právě z tohoto důvodu budou všechny nové soupravy přednostně nasazovány na trasu C, aby došlo ke snížení zatížení Nuselského mostu.
V současné době je vyrobeno zatím pouze šest těchto souprav, z toho je ve zkušebním provozu s cestujícími od 27.1.2000 zatím pouze první prototypová souprava. Ostatní soupravy bude možno nasadit do provozu až po získání potřebné homologace. Dopravní podnik má objednanou výrobu 22 těchto souprav, za které má zaplatit celkem 4,2 miliardy korun, to znamená, že jedna souprava M1 stojí asi 190 milionů korun. Výroba dalších 16 souprav kvůli problémům firmy ČKD Dopravní systémy, která je od počátku tohoto roku v konkursu, už téměř rok stojí. Situace se už pro Dopravní podnik stává téměř neudržitelnou a v případě, že se výroba do konce května neobnoví, bude požadovat, ať zakázku dodělají zbylí členové konsorcia. Fakticky to asi bude znamenat likvidaci podniku ČKD Dopravní systémy a přesunutí výroby souprav do zahraničí a s tím související i další prodloužení realizace zakázky. K těmto krokům tlačí Dopravní podnik velký nedostatek souprav. Nevyhovující ruské soupravy musejí být kvůli dosažení své životnosti vyřazovány z provozu a tak v současné době chybí asi pět souprav, které by měly stát v depu jako záloha pro případ poruchy. Situace se ještě zhorší v září, protože začne období, kdy bude muset Dopravní podnik každý měsíc vyřadit z provozu jednu soupravu. Tato situace se bude muset řešit tím, že budou prodlouženy intervaly mezi jednotlivými soupravami, což bude pro cestující znamenat výrazné snížení kvality dopravy. 




Základní technické údaje


hmotnost prázdné soupravy 133 t 
hmotnost podvozku 5950 kg 
počet míst k sezení (v soupravě) 224 osob 
počet míst k stání při 8 os/m2 (v soupravě) 1240 osob 
počet míst pro invalidní vozíky (v soupravě) 4 
hmotnost maximálně obsazené soupravy 243 t 
nejmenší poloměr projížděného oblouku 60 m 
největší dovolený sklon koleje 40? 
největší provozní rychlost 80 km/h 
jmenovitý rozchod koleje 1435mm 
maximální šířka skříně 2712 mm 
maximální výška vozidla 3670 mm 
výška podlahy od temene kolejnice 1150 mm 
délka soupravy přes spřáhla 96660 mm 
vzdálenost středů otáčení podvozků 12600 mm 
maximální zrychlení (0 až 30 km/hod) 1.2 m/s2 
střední zpoždění provozní brzdy 1.0 m/s2 
střední zpoždění nouzové brzdy 1.2 m/s2 
rozvor podvozku 2100 mm 
primární vypružení šroubové pružiny 
sekundární vypružení vzduchové pružnice 
jmenovité trakční napětí 750 V 
maximální napětí při rekuperaci 950 V 
napětí ovládacích obvodů 110 V 
maximální rozjezdový proud 4700 A


[Akt. známka: 1,00 / Počet hlasů: 1] 1 2 3 4 5
| Autor: i-magazin.cz | Vydáno dne 14. 05. 2006 | 7570 přečtení |
| Počet komentářů: 65 | Přidat komentář |
| Informační e-mail | Vytisknout článek |

 

Tento web site byl vytvořen prostřednictvím phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.

optimalizace PageRank.cz TOPlist
[CNW:Counter]

automagazín | akvamagazín | metromagazín | mobilmagazín | pivomagazín | hokejmagazín

Copyright: Bredik projekt © 2005,  Layout by Idealprint.cz