i-magazin.cz
  Doporučujeme

 

 

  Kalendář
<<  Leden  >>
PoÚtStČtSoNe
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31     
  Vyhledávání
Vyhledat text

 
  LED-ekosvetla.cz


www.led-ekosvetla.cz

Úsporné LED žárovky a zářivky. LED osvětlení do domácností, průmyslu, obchodů. Špičková kvalita a profesionální přístup. Velkoobchodní prodej.

  Anketa
Jaký z těchto vozů je nejhezčí?

Ford Mustang GT-350R r.66 (8264 hl.)
 
Chevrolet Corvette r.57 (3574 hl.)
 
Škoda 110 R (4108 hl.)
 
Opel Manta (3185 hl.)
 
Pontiac GTO r.69 (3150 hl.)
 
Opel GT r.72 (3289 hl.)
 
Ferrari 365 GT r.68 (2956 hl.)
 
BMW 507 r.58 (3254 hl.)
 

Celkem hlasovalo: 31780
  TOP 5 články

Neexistuji vhodna data!

  Reklama
  Poslední komentáře

Databáze je prázdná!

  Inzeráty
 
Automagazín >> Historie automobilek >> Lotus - historie automobilky
Lotus - historie automobilky
Společnost Lotus založil Collin Chapman, celým jménem Collin Anthony Bruce Chapman (proto CABC ve znaku Lotus). Collin jako mladý student strojírenství kreslil své první návrhy doma na stole v kuchyni. Později jeho manželku Hazel tyto kreace natolik uchvátily, že svého partnera přesvědčila, aby se pustil do stavby alespoň několika vozů.

Tak vznikla společnost Lotus, později rozdělená na Lotus Cars a Lotus Engineering, jež se zabívá jak tvorbou vozů, tak i tvoří a vynalézá různé vychytávky pro vozy snad všech větších světových automobilek, např. vůz Opel Speedster, podvozek a motor Corvetty, dokonce i části pro tank. Ale zpět k vozům Lotus. První Chapmanem vyráběný byl Lotus mark 6, ale první naplno sériově vyráběný byl Lotus Seven, jímž se firma proslavila. Poté následoval slavný Elite, který byl úspěšný na závodech. Lotus byl ještě donedávna znám svými závodními vozy a formulemi, jež sbíraly vavříny snad ve všech kategoriích, od nižších podniků až po F1. V Lotusu závodili mj. i Clark a Senna. Od r.1962 se pak vyráběly vozy Elan a Elan+2, které byly velmi oblíbeny a počtem 12000 vyrobených vozů katapultovaly společnost Lotus po bok velkých světových výrobců sportovních automobilů. V roce 1969 vznikl typ Europa, původně určen jako sportovní vůz za přijatelnou cenu, ale po výměně motoru z Renaultu 16 za motor Cosworth se velmi prodražil. V roce 1974 se objevil první prototyp Esprita, který se s většími či menšími úspěchy vyrábí dodnes. V době Esprita taká vznikly vozy Elite S1, Eclat a Excel. V r. 1991 se objevil dvoumístný roadster Elan M100, ale díky celosvětové recesi se ho prodalo velice málo a Lotus se dostal do finančních potíží.Poté byl zakoupen koncernem General Motors, později ho koupila Buggatti a dnes ho vlastní Proton, pod jehož křídly se Lotusu daří velmi dobře. Dnes ve výrobním programu Lotusu zůstal Esprit, přibyl Elise, jež Lotuse dostal z krize a nově též 340r. Z připravován je Lotus M 250, který má zaplácnout mezeru mezi Elisem a Espritem. Tržby Lotusu se v posledních letech zdvojnásobily v přepočtu na 550 miliónů korun. Blýská se mu na lepší časy.
[Akt. známka: 2,57 / Počet hlasů: 7] 1 2 3 4 5
| Autor: i-magazin.cz | Vydáno dne 18. 02. 2007 | 5226 přečtení |
| Počet komentářů: 22 | Přidat komentář |
| Informační e-mail | Vytisknout článek |

 

Tento web site byl vytvořen prostřednictvím phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.

optimalizace PageRank.cz TOPlist
[CNW:Counter]

automagazín | akvamagazín | metromagazín | mobilmagazín | pivomagazín | hokejmagazín

Copyright: Bredik projekt © 2005,  Layout by Idealprint.cz