Pro Alejandra De Tomaso byly automobilove zavody obrovskou vásni. Prvniho závodu se účastnil v rodné Argentine na Bugatti Type 35. Psal se rok 1945 a jezdci bylo teprve sedmnáct let. Roku 1955 zvitězil za volantem Maserati A6GCS v závodě, který vedl 1000 kilometrü z Buenos Aires.
Poté opustil vlast a zamířil do Evropy. Našel zaměstnání jako zkušebni jezdec společnosti Osca a poznal pohádkově bohatou americkou závodnici Elizabeth Haskellovou, s níž se oženil. (S1ečna Haskellová byla blízkou příbuznou jednoho ze zakladatelů General Motors.) Závodů se pak účastnil společně se svou manželkou. Hojnost finančních prostředků tomuto Argentinci umožnila rozhodnout se pro výrobu vlastníchh automobilů. Jeho roztěkaná povaha však způsobovala, že se pouštěl stále do nových projektů, aniž řádně dokončil plány předchozi. Seznam jeho prototypů je příliš dlouhý.
De Tomaso se zaměřil jak na sportovni vozy, tak na závodni monoposty formule 1. Výrazný úspěch zaznamenal s návrhem vozu Pantera, který prodal koncernu Ford. Při budováni svého impéria ziskal nebo jen dočasně vlastnil řadu výrobců automobilů, motocyklů a karosáren: společnosti Ghia, Vignale, Maserati, Jnnocenti a Benelli.
Pod názvem De Tomaso vznikly dva vozy pro dlouhé cesty: Čtyřdveřové Deauville a dvoudveřové Longchamps. Deauville vznikl podle návrhu amerického designéra Toma Tjaardy, jehož otec vytvořil mimo jine znamenité projekty rovněž tvary Lincolnu Zephyr pro ameriekého Forda. Karoserie Deauville i Longchamps se vyráběly v italské karosárnë Ghia, kde Tjaarda pracoval ye funkci vedoucího návrháře V souladu s tehdejšími zvyklostmi sloužily k pohonu obou limuzin De Tomaso velkoobjemové americké motory, v tomto případě značky Ford. Šlo o vidlicové osmiválce zdvihoveho objemu 5796 cm3 o maximálnim výkonu 198,6 kW při 5600 ot./min Deauville se řadil k drahým automobilům a na jeho výbavě se nešetřilo. Mel samočinnou převodovku, klimatizaci, dřevem vykládanou přístrojovou desku a kožené čalounění. Longchamps se po mechanické stránce shodoval s typem Deauville Zákaznici však mohli volit mezi samočinnou převodovkou CruiseOMatic a pětistupňovou převodovkou mechanickou. Obě auta byla velmi rychlá, ručičky jejich rychloměrů se zastavily až kolem hodnoty 230 km/h. I při těchto rychlostech se však oba automobily snadno ovládaly.