i-magazin.cz
  Doporučujeme

 

 

  Kalendář
<<  Červen  >>
PoÚtStČtSoNe
   1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30   
  Vyhledávání
Vyhledat text

 
  LED-ekosvetla.cz


www.led-ekosvetla.cz

Úsporné LED žárovky a zářivky. LED osvětlení do domácností, průmyslu, obchodů. Špičková kvalita a profesionální přístup. Velkoobchodní prodej.

  Anketa
Jaký z těchto vozů je nejhezčí?

Ford Mustang GT-350R r.66 (7845 hl.)
 
Chevrolet Corvette r.57 (3277 hl.)
 
Škoda 110 R (3893 hl.)
 
Opel Manta (2965 hl.)
 
Pontiac GTO r.69 (2927 hl.)
 
Opel GT r.72 (3067 hl.)
 
Ferrari 365 GT r.68 (2790 hl.)
 
BMW 507 r.58 (3121 hl.)
 

Celkem hlasovalo: 29885
  TOP 5 články

Neexistuji vhodna data!

  Reklama
  Poslední komentáře

Databáze je prázdná!

  Inzeráty
20.4.2009 - Praha
poptávka (Ostatní)
www.welcomecard.cz
 
Automagazín >> Autokatalog >> Automobily Škoda - I.díl
Automobily Škoda - I.díl
Přehled vyráběných automobilů Škoda (Laurin & Klement) od roku 1905 do roku 1964 - např. Voiturette, Hispano-Suiza, 420 Popular, 1200, 1201, 1202, Š 440, Spartak, Octavia...

  ŠKODA
Automobily Škoda - 1.díl  
  LAURIN & KLEMENT VOITURETTE A

 

Rok výroby 1905 - 1907 Charakteristika osobní automobil s pohonem zadních kol Motor čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, vidlicový dvouválec s automatickými sacími a postranními výfukovými ventily, umístěný podél za přední nápravou Zdvihový objem 1005 ccm Výkon jmenovitý 5,2 kW (7 k) Převodové ústrojí převodovka samostatně ve středu vozu, zadní osa hnaná spojovacím hřídelem Podvozek rám žebřinový, nýtovaný z ocelových U-profilů Hmotnost 500 až 600 kg Max. rychlost 40 km/h Karoserie 40 km/h Karoserie dvousedadlová voiturette s dělenými sedadly dvousedadlová voiturette s nedělenými sedadly (dodány v červené, zelené, hnědé a za příplatek i bílé barvě) Poznámka vyrobeno 42 voiturett, 1 uzavřený vůz, 1 podvozek, 27 samostatných motorů, celkem nejméně 44 vozů Vyrobeno kusů 44

 

LAURIN & KLEMENT T, Ta

 

Rok výroby 1914 - 1921 Charakteristika osobní automobil s pohonem zadních kol Motor čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec SV s L-hlavou, umístěný podél za přední nápravou Zdvihový objem 1199 ccm Výkon maximální 11,8 kW (16 k) Převodové ústrojí převodovka v bloku s motorem, zadní osa hnaná spojovacím hřídelem ve vzpěrné troubě Podvozek rám žebřinový, nýtovaný z ocelových U-profilů Hmotnost podvozek cca 500 kg Max. rychlost 55 až 60 km/h Karoserie podvozek 2 sedadlová sportovní karoserie 4 sedadlová sportovní karoserie Poznámka vyrobeno 101 vozů T, 1 vůz Ta, celkem 102 Vyrobeno kusů 102

 

LAURIN & KLEMENT 350

 

Rok výroby 1925 - 1927 Charakteristika osobní automobil s pohonem zadních kol Motor čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, řadový šestiválec, šoupátkový rozvod Knight, umístěný podél za přední nápravou Zdvihový objem 3498 ccm Výkon jmenovitý 36,8 kW (50 k) Převodové ústrojí převodovka v bloku s motorem, pohon zadní nápravy spojovacím hřídelem Podvozek rám žebřinový, nýtovaný z ocelových U-profilů Celkové rozměry 4600 x 1800 x 1550 mm (phaeton) Hmotnost phaeton 1950 kg Max. rychlost 100 km/h Karoserie karoserie smíšené konstrukce s dřevěnou kostrou a plechovými panely, realizované převážně v individuálních návrzích luxusní osobní otevřené i uzavřené karoserie Vyrobeno kusů 50

 

LAURIN & KLEMENT 115

 

Motor čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec SV, umístěný podél za přední nápravou Zdvihový objem 1791 ccm (1. série) 1944 ccm (2. série) Výkon 18,4 kW (25 k) (1. série) 22,1 kW (30 k) (2. série) Převodové ústrojí převodovka v bloku s motorem, pohon zadní nápravy spojovacím hřídelem Podvozek rám žebřinový, nýtovaný z ocelových U-profilů Celkové rozměry 4800 x 1800 x 2200 mm (valník)Hmotnost valník 1700 kg užitečná 1200 kg (1. série), 1500 Max. rychlost 40 km/h 40 km/h Spotřeba 16 až 20 litrů na 100 km Karoserie karoserie smíšené konstrukce s dřevěnou kostrou a plechovými panely valník skříňový dodávkový vůz sanitní vůz autobus pro 16 cestujících speciální užitkové nástavby Poznámka typy 1. série vyráběny v letech 1925-1926, vzniklo 100 vozů, typy 2. série vyráběny v letech 1926-1927, vzniklo 101 vozů Vyrobeno kusů 201

 

ŠKODA HISPANO-SUIZA

 

Rok výroby 1926 - 1929 Charakteristika osobní automobil s pohonem zadních kol Motor čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, řadový šestiválec OHC, umístěný podél za přední nápravou Zdvihový objem 6654 ccm Výkon trvalý 73,5 kW (100 k) při 1600 ot/min krátkodobý 99 kW (135 k) pří 3000 ot/min Převodové ústrojí převodovka v bloku s motorem, pohon zadní nápravy dvoudílným spojovacím hřídelem, zadní část hřídele ve vzpěrné troubě Podvozek rám žebřinový, nýtovaný z ocelových U-profilů Hmotnost podvozek 1350 kg vůz dle provedení karoserie až 2 Max. rychlost 120 až 140 km/h Spotřeba 18 až 25 litrů na 100 km Karoserie karoserie smíšené konstrukce s dřevěnou kostrou a plechovými panely, stavěné vesměs na zakázku v individuálních návrzích Poznámka podvozky vyráběny v závodě Plzeň, karosérie v automobilce Mladá Boleslav nebo v jiných karosárnách Vyrobeno kusů 100

 

ŠKODA 104

 

Rok výroby 1929 - 1940 Charakteristika užitkový automobil s pohonem zadních kol Motor čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec SV, umístěný podél za přední nápravou Zdvihový objem 1661 ccm 1802 ccm (918) Výkon 22,1 kW (30 k) 27,9 kW (38 k) (918) Převodové ústrojí převodovka v bloku s motorem, pohon zadní nápravy spojovacím hřídelem Podvozek rám žebřinový, nýtovaný z ocelových U-profilů Celkové rozměry 4860 x 1750 x 1980 mm (valník) typ 918: 5250 x 19 Hmotnost podvozek 1000 kg užitečná 1250 až 1500 kg, 1500 k Max. rychlost 60 km/h 65 až 70 km/h (918) Spotřeba 14 - 15 litrů na 100 km 14 - 16 litrů na 100 km (918) Karoserie užitkové nástavby smíšené konstrukce s dřevěnou kostrou a plechovými panely karoserie užitkové nástavby dle objednávky zákazníka ? valníky, uzavřené i vyhlídkové autobusy, hasičské automobily aj. Poznámka typ 104 vyráběn v letech 1929-1931, vzniklo 1498 vozů, typ 104/II (918) vyráběn v letech 1937-1940, vzniklo 525 vozů, z celkového počtu bylo 252 vozů dodáno v letech 1937-1938 Ministerstvu národní obrany Vyrobeno kusů 2023

 

ŠKODA 6R

 

Rok výroby 1929 - 1930 Charakteristika osobní automobil s pohonem zadních kol Motor čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, řadový šestiválec SV, umístěný podél za přední nápravou Zdvihový objem 2916 ccm Výkon 36,7 kW (50 k) při 3000 ot/min Převodové ústrojí převodovka v bloku s motorem, pohon zadní nápravy spojovacím hřídelem Podvozek rám žebřinový, nýtovaný z ocelových U-profilů Celkové rozměry 5150 x 1680 x 1840 mm (phaeton) Hmotnost podvozek 1100 kg phaeton 1500 kg Max. rychlost 100 km/h Spotřeba 16 - 20 litrů na 100 km Karoserie karoserie smíšené konstrukce s dřevěnou kostrou a plechovými panely, realizované i v individuálních návrzích, často zakázkově mimo továrnu šasi 6-místný phaeton 6-místný Weyman limousine Vyrobeno kusů 322

 

 

ŠKODA 860

 

Rok výroby 1929 - 1932 Charakteristika osobní automobil s pohonem zadních kol Motor čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, řadový osmiválec SV, umístěný podél za přední nápravou Zdvihový objem 3880 ccm Výkon 44,1 kW (60 k) při 3000 ot/min Převodové ústrojí převodovka v bloku s motorem, pohon zadní nápravy spojovacím hřídelem Podvozek rám žebřinový, nýtovaný z ocelových U-profilů Celkové rozměry 5425 x 1750 x 1880 mm Hmotnost podvozek 1265 kg limousine 1850 kg Max. rychlost 110 km/h Karoserie karoserie smíšené konstrukce s dřevěnou kostrou a plechovými panely šasi limousine cabriolet faux-cabriolet Vyrobeno kusů 49

 

ŠKODA 422

 

ŠKODA 637

 

Rok výroby 1932 - 1935 Charakteristika osobní automobil s pohonem zadních kol Motor čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, řadový šestiválec SV, umístěný podél za přední nápravou Zdvihový objem 1961 ccm Výkon 27,2 kW (37 k) při 3000 ot/min (637) 33,1 kW (45 k) při 3500 ot/min (637 D, 637 K) Převodové ústrojí převodovka v bloku s motorem, pohon zadní nápravy spojovacím hřídelem, u typů 637 D, 637 K spojovací hřídel procházející rourou páteřového rámu Podvozek rám žebřinový, nýtovaný z ocelových U-profilů Hmotnost podvozek 870 kg (637) vůz 1150 až 1300 kg (637), Max. rychlost 100 km/h (637) 110 km/h (637 D, 637 K) Karoserie 100 km/h (637) 110 km/h (637 D, 637 K) Karoserie karoserie smíšené konstrukce s dřevěnou kostrou a plechovými panely tudor (637 K) sedan (637, 637 K) limousine (637, 637 D) Poznámka typ 637 vyráběn v letech 1932-1933, vzniklo 11 vozů, typy 637 D, 637 K vyráběny v letech 1934-1935, vzniklo 39 vozů 637 D a 17 vozů 637 K Vyrobeno kusů 67

 

ŠKODA 420 POPULAR

 

Rok výroby 1934 - 1938 Charakteristika osobní automobil s pohonem zadních kol Motor čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec SV, umístěný podél za přední nápravou Zdvihový objem 995 ccm Výkon 16,2 kW (22 k) při 3000 ot/min Převodové ústrojí převodovka vzadu ve společné skříni s rozvodovkou, spojovací hřídel procházející rourou rámu Podvozek páteřový, nástavný, vpředu rozvidlený rám s centrální ocelovou rourou Celkové rozměry 3770 x 1360 x 1500 mm (tudor) Hmotnost podvozek 400 kg tudor 750 kg Max. rychlost 85 km/h Spotřeba 7 litrů na 100 km Karoserie karoserie smíšené konstrukce s dřevěnou kostrou a plechovými panely tudor tudor-kabriolet sedan cabriolet roadster dodávkový vůz otevřený vojenský vůz Poznámka typ 908 (20 vozů) - hliníkové coupé, kapalinové brzdy Vyrobeno kusů 4220

ŠKODA POPULAR SPORT-MONTE CARLO

 

Rok výroby 1935 - 1938 Charakteristika sportovní automobil s pohonem zadních kol Motor čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec SV, umístěný podél za přední nápravou Zdvihový objem 1385 ccm Výkon 26 kW (36 k) při 4500 ot/min Převodové ústrojí převodovka vzadu, spojovací hřídel procházející rourou páteřového rámu Podvozek páteřový, nástavný, vpředu rozvidlený rám s centrální ocelovou rourou Hmotnost roadster 870 kg Max. rychlost roadster 870 kg Max. rychlost 110 až 120 km/h Spotřeba 10 litrů na 100 km Karoserie karoserie smíšené konstrukce s dřevěnou kostrou a plechovými panely roadster coupé Poznámka v roce 1935 vyrobeny 2 vozy, původně značené Škoda 418/421 Vyrobeno kusů 72

 

ŠKODA RAPID SIX

 

Rok výroby 1935 - 1935 Charakteristika sportovní automobil s pohonem zadních kol Motor čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, řadový šestiválec SV, umístěný podél za přední nápravou Zdvihový objem 1961 ccm Výkon 36,8 kW (50 k) Převodové ústrojí převodovka v bloku s motorem, spojovací hřídel procházející rourou páteřového rámu Podvozek páteřový, nástavný, vpředu rozvidlený rám s centrální ocelovou rourou Hmotnost 1050 kg Max. rychlost 130 km/h Karoserie karoserie smíšené konstrukce s dřevěnou kostrou a plechovými panely coupé Vyrobeno kusů 4

 

ŠKODA 806D

 

Rok výroby 1935 - 1936 Charakteristika těžký třínápravový užitkový automobil s pohonem kol jedné nebo obou zadních náprav Motor čtyřdobý, vznětový, kapalinou chlazený, řadový šestiválec OHV, umístěný podél nad přední nápravou Zdvihový objem 8554 ccm (806 D) 11 782 ccm (806 DT) Výkon typ 806 D: 77,2 kW (105 k) typ 806 DT: 99,3 kW (135 k) Převodové ústrojí převodovka v bloku s motorem, pohon střední nápravy dvoudílným spojovacím hřídelem Podvozek rám žebřinový, nýtovaný z ocelových U-profilů Hmotnost podvozek 5900 až 6100 kg užitečná 8000 kg Max. rychlost 51 km/h (806 D) 62 km/h (806 DT) Karoserie 51 km/h (806 D) 62 km/h (806 DT) Karoserie užitkové nástavby smíšené konstrukce s dřevěnou kostrou a plechovými panely karoserie valník Poznámka motory vybaveny mechanickými omezovači (regulátory) otáček, vyrobeny 2 vozy 806 D, 2 vozy 806 DT, 2 vozy Škoda 806 (alternativně značeny i 806 T) se lišily zážehovým šestiválcovým motorem o objemu 8276 ccm Vyrobeno kusů 6

 

ŠKODA FAVORIT

 

Rok výroby 1936 - 1941 Charakteristika osobní automobil s pohonem zadních kol Motor čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec SV (904), resp. OHV (923), umístěný podél za přední nápravou Zdvihový objem 1802 ccm (904) 2091 ccm (923) Výkon 28 kW (38 k) při 3800 ot/min (904) 40,5 kW (55 k) při 3500 ot/min (923) Převodové ústrojí převodovka v bloku s motorem, spojovací hřídel procházející rourou rámu Podvozek páteřový, nástavný, vpředu rozvidlený rám s centrální ocelovou rourou Celkové rozměry typ 904: 4800 x 1620 x 1650 mm (sedan) typ 923: 4 Hmotnost podvozek 820 kg (904), 890 kg (923) sedan 1410 kg Max. rychlost 95 km/h (904) 110 km/h (923) Spotřeba 14 až 15 litrů na 100 km Karoserie karoserie smíšené konstrukce s dřevěnou kostrou a plechovými panely sedan limousine vojenský vůz (923) Poznámka typ 904 vyráběn v letech 1936-1939, vzniklo 169 vozů, typ 923 vyráběn v letech 1938-1941, vzniklo 54 vozů Vyrobeno kusů 223

 

ŠKODA SAGITTA

 

Rok výroby 1937 - 1937 Charakteristika prototyp osobního automobilu s pohonem zadních kol Motor čtyřdobý, zážehový, vzduchem chlazený, vidlicový dvouválec SV, umístěný podél před přední nápravou Zdvihový objem 845 ccm Výkon 11 kW (15 k) při 3000 ot/min Převodové ústrojí převodovka vzadu ve společné skříni s rozvodovkou, spojovací hřídel procházející rourou rámu Podvozek rám páteřový, nástavný, vpředu rozvidlený rám s centrální ocelovou rourou Celkové rozměry 3400 x 1320 x 1420 mm Hmotnost podvozek 340 kg vůz 580 kg Max. rychlost 70 km/h 70 km/h Spotřeba 5,5 litru na 100 km Karoserie karoserie smíšené konstrukce s dřevěnou kostrou a plechovými panely tudor tudor-kabriolet Vyrobeno kusů 5

 

ŠKODA 536

 

Rok výroby 1939 - 1940 Charakteristika prototyp třínápravového autobusu s pohonem kol obou zadních náprav Motor čtyřdobý, vznětový, kapalinou chlazený, řadový šestiválec OHV, umístěný podél za zadní nápravou Zdvihový objem 11 782 ccm Výkon 103 kW (140 k) Převodové ústrojí převodovka v bloku s motorem, spojovacím hřídelem poháněna skříň rozvodovky, uložená mezi oběma zadními nápravami a obsahující mezinápravové i nápravové diferenciální ústrojí s uzávěrkou Podvozek rám páteřový, vzadu rozvidlený skříňový nosník čtvercového průřezu Hmotnost podvozek 5100 kg Max. rychlost podvozek 5100 kg Max. rychlost 70 až 78 km/h Spotřeba 32 litrů na 100 km Karoserie karoserie smíšené konstrukce s dřevěnou kostrou a plechovými panely, s trambusovým čelem a splývavou zadní částí Poznámka pro 50 sedících cestujících Vyrobeno kusů 2

 

ŠKODA 903

 

Rok výroby 1940 - 1942 Charakteristika třínápravový vojenský automobil s pohonem obou zadních náprav (6 x 4)

Motor čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, řadový šestiválec OHV, umístěný podél za přední nápravou Zdvihový objem 3137 ccm Výkon 55,2 kW (75 k) při 3300 ot/min Převodové ústrojí převodovka a redukční převodovka v bloku s motorem, spojovací hřídel procházející rourou páteřového rámu k rozvodovkám obou zadních náprav Podvozek rám páteřový, nástavný, vpředu rozvidlený s centrální ocelovou rourou Celkové rozměry 5000 x 1800 x 1650 mm (velitelský vůz se sejmutou Max. rychlost 90 km/h Karoserie 90 km/h Karoserie smíšené konstrukce s dřevěnou kostrou a plechovými panely velitelský vůz s otevřenou, šestimístnou, čtyřdveřovou karoserií otevřený break Vyrobeno kusů 42

 

ŠKODA 706

 

Rok výroby 1946 - 1951 Charakteristika užitkový automobil s pohonem zadních kol Motor čtyřdobý, vznětový, kapalinou chlazený, řadový šestiválec OHV, umístěný podél nad přední nápravou Zdvihový objem 11 782 ccm Výkon 106,6 kW (145 k) Převodové ústrojí převodovka v bloku s motorem, pohon zadní nápravy dvoudílným spojovacím hřídelem Podvozek rám žebřinový, nýtovaný z ocelových U-profilů Celkové rozměry 8285 x 2500 x 2360 mm (706 R) Hmotnost podvozek 5000 kg (706 R) užitečná 7500 až 9000 kg Max. rychlost 55 km/h (nákladní vozy 706 R) 68 km/h (autobusy 7 Spotřeba 28 až 32 litrů na 100 km Karoserie užitkové nástavby smíšené konstrukce s dřevěnou kostrou a plechovými panely karoserie valníky (706 R), autobusy (706 RO), sklápěče (706 RS), speciální účelové nástavby Poznámka vozy Škoda 706 řady R (7877 vozů) do října 1951 vyráběl závod Avia Letňany, po následném převedení výroby se dalších 20 531 vozů stalo základem výroby automobilky LIAZ Vyrobeno kusů 7877

 

ŠKODA SUPERSPORT

 

Rok výroby 1950 - 1952 Charakteristika sportovní a závodní automobil s pohonem zadních kol, konstrukčně odvozený z typu Škoda 1101 Motor čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec OHV, umístěný podél za přední nápravou a alternativně přeplňovaný jedním nebo dvěma kompresory Roots Zdvihový objem 1089 ccm, 1221 ccm, 1490 ccm Výkon bez přeplňování 36,8 kW (50 k) při 5200 ot/min až 66,2 kW (90 k) při 6000 ot/min s přeplňováním 47,8 kW (65 k) při 5500 ot/min až 132,4 kW (180 k) při 6000 ot/min Převodové ústrojí převodovka v bloku s motorem, spojovací hřídel procházející rourou rámu Podvozek rám páteřový, nástavný, vpředu rozvidlený s centrální ocelovou rourou Hmotnost pohot pohotovostní 655 až 715 kg Max. rychlost vozy s nepřeplňovanými motory ? 140 až 180 km/h v Karoserie podvozková, z hliníkového plechu dvoumístná, doutníkového tvaru, se snímatelnými blatníky Poznámka vozy byly průběžně upravovány a osazovány různými motory Vyrobeno kusů 3

 

ŠKODA 1200, ŠKODA 1201

 

Rok výroby 1952 - 1961 Charakteristika osobní a lehký užitkový automobil s pohonem zadních kolMotor čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec OHV, umístěný podél za přední nápravou Zdvihový objem 1221 ccm Výkon 26,5 kW (36 k) při 4000 ot/min (955) 33,1 kW (45 k) při 4200 ot/min (980) Převodové ústrojí převodovka v bloku s motorem, spojovací hřídel procházející rourou rámu Podvozek rám páteřový, nástavný, vpředu rozvidlený s centrální ocelovou rourou Celkové rozměry 4500 x 1680 x 1520 mm (sedan) Hmotnost podvozek 590 kg pohotovostní 1050 kg (sedan) až 1 Max. rychlost 105 km/h (90 km/h u užitkových verzí) Spotřeba 9,5 až 10 litrů na 100 km Karoserie podvozková, celokovová sedan STW dodávkový vůz sanitní vůz pohřební vůz pick-up (pouze u typu 1201) Poznámka typ 955 vyráběn v letech 1952-1956, typ 980 vyráběn v letech 1955-1961, zhruba 20 vozů označených Škoda 1500 (typ 975) bylo testováno s motory o objemu 1491 ccm, vyrobeno 15 594 vozů v Mladé Boleslavi, 13 359 vozů v Kvasinách a 38 118 vozů ve Vrchlabí Vyrobeno kusů 67071

 

ŠKODA 1101 OHC

 

ŠKODA 1202

 

Rok výroby 1961 - 1973 Charakteristika osobní a lehký užitkový automobil s pohonem zadních kol Motor čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec OHV, umístěný vpředu podél Zdvihový objem 1221 ccm Výkon 34,6 kW (47 k) při 4500 ot/min 37,5 kW (51 k) při 4500 ot/min (od roku 1969) Maximální točivý moment 85,3 Nm při 3000 ot/min 88,2 Nm při 3000 ot/min (od roku 1969) Převodové ústrojí převodovka v bloku s motorem, spojovací hřídel procházející rourou páteřového rámu Podvozek rám páteřový, nástavný, vpředu rozvidlený s centrální ocelovou rourou Celkové rozměry 4485 x 1700 x 1580 mm Hmotnost pohotovostní 1015 až 1160 kg celková 1530 až 1750 Max. rychlost 100 km/h Spotřeba 9,4 litru na 100 km Karoserie podvozková, celokovová osobní STW dodávkový vůz sanitní vůz pick-up pohřební vůz šasi Poznámka výroba v závodě Vrchlabí Vyrobeno kusů 60141

 

AUTOMOBILY ŘADY Š 440-OCTAVIA

 

MODELY 1955-1960

 

Vůz Š 445 je odvozen ze Š 440. Odlišuje se zvýšeným výkonem motoru, změnou objemu válců a drobnou změnou masky chladiče.

Vůz Š 450 je též odvozen ze Š 440. Odlišuje se zvýšeným výkonem motoru, změnou kompresního poměru, jiným vačkovým hřídelem, rozdělovačem, písty, použitím dvou karburátorů, spojkou, kloubovým hřídelem, typem karosérie s použitím základních výlisků vozu Š 440.

Vůz Š Octavia je odvozen z vozu Š 440, Octavia Super z Š 445 a Felicia z Š 450. Nejzákladnějším rozlišovacím znakem u všech vozů této druhé řady vozů ŠKODA je odpružení přední nápravy listovým perem s progresivním účinkem, přetlakovým chlazením, jiným uspořádáním a druhem elektrického zařízení (akumulátor, zapalování, asymetrické světlomety apod.) s prohloubeným volantem.

Vozy Š Octavia a Octavia Super se dále liší změnou masky chladiče a přístrojové desky i s přístroji, se spojkou a kloubovým hřídelem stejným jako Š 450.

Vůz Š Octavia Touring Sport je odvozen z vozu Octavia. Liší se motorem a maskou chladiče, použitými z typu Felicia.

Vnější rozlišovací znak vozů řady Octavia, kromě masky chladiče u Octavia Touring Sport, je nápis SUPER nebo TOURING SPORT vespod na zadním konci ozdobné lišty s nápisem OCTAVIA na předním blatníku a stejným označením vespod lišty s nápisem OCTAVIA na pravé zadní části zavazadlového prostoru.

 

MODELY 1961

 

Počínaje číslem motoru 500 001 jsou u všech vozů řady Octavia i u vozu Felicia proti předcházejícím modelů změny, a to jak v základních skupinách vozu, tak na karoserii. Vozy Octavia a Octavia Super mají motor s kompresním poměrem zvýšeným ze 7 na 7,5, spouštění motoru elektromagnetickým spouštěčem (pouze vozy s řízením na pravé straně mají původní spouštěč s mechanickým zasouváním) a změnu převodovky pro změnu polohy pák při řazení.

Karoserie má novou masku chladiče a přístrojovou desku, zvětšené koncové skupinové svítilny s montovanou nástavbou hřbetu zadních blatníků, nalévání paliva z boku zadního blatníku, dále možnost lůžkové úpravy sedadel a některé další drobné změny interiéru.

Vůz Š Octavia TS přejímá všechny změny vozů Octavia a Octavia Super, včetně společné masky chladiče. Motor přejímá změny motoru vozu Felicia.

Vůz Š Felicia má spouštění motoru elektromagnetickým spouštěčem jako vozy Octavia a Octavia Super, jiný rozdělovač a změněnou převodovku pro řazení pákou na prodlouženém víku převodovky. Karoserie má novou masku, koncové skupinové svítilny jsou zvětšené, montovanou nástavbu hřbetů zadních blatníků a nalévání paliva z boku zadního blatníku, dále novou přístrojovou desku, dělená samostatná přední sedadla, tuhou odnímací střechu nového tvaru s vyklápěcími bočními okny a některé další drobné změny interiéru vozu.

Vůz Š Octavia Touring Sport 1200 a Felicia Super se liší od předchozích typů Octavia TS a Felicia vyšším výkonem motoru(oba typy) a převodovkou pro řazení pákou na prodlouženém víku převodovky (Octavia TS 1200).

Vůz Š Octavia Combi je osobní dodávkový automobil s karoserií s kombinovaným prostorem pro cestující a zavazadla v jednotný prostor na podvozku Octavia Super. Výjimku tvoří pouze zadní listové pero pro větší zatížení. U karoserie je použito hlavních výlisků z vozu Octavia, také vybavení přední části interiéru vozu je shodné.

 

MODELY 1963

 

Vozy Š Octavia, Octavia Super, Octavia TS 1200, Felicia Super a Octavia Combi mají, vzhledem k předcházejícím modelům, novou masku chladiče, štít přístrojů na přístrojové desce, parkovací boční světla, nové madlo víka zavazadlového prostoru, kruhová odrazová světla a některá zlepšení interiéru vozu.

Vozy Š 1202 jsou vozy s užitkovou karoserií a mají shodný podvozek pro všechny typy těchto vozů.

ŠKODA OCTAVIA COMBI model 1970

 

Od původního modelu se liší vyšším výkonem motoru, kompresním poměrem a točivým momentem, interiérem, elektrickým zařízením, seřízením ruční brzdy, uložením záložního kola aj.

 

Škoda Felicia

 

Rok výroby 1957 - 1964 Charakteristika osobní automobil s pohonem zadních kol otor čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec OHV, umístěný podél za přední nápravou

Zdvihový objem 1089 ccm (984, 994) 1221 ccm (996) Výkon 36,8 kW (50 k) při 5500 ot/min (984, 994) 40,4 kW (55 k) při 5100 ot/min (996) Maximální točivý moment 74,5 Nm při 3500 ot/min (984, 994) 86,2 Nm při 3500 ot/min (996)

Převodové ústrojí převodovka v bloku s motorem, spojovací hřídel procházející rourou páteřového rámu Podvozek rám páteřový, nástavný, vpředu rozvidlený s centrální ocelovou rourou

Celkové rozměry 4065 x 1600 x 1380 mm Hmotnost pohotovostní 900 kg celková 1230 kg Max. rychlost 128 km/h (984, 994) 130 km/h (996) Spotřeba 9 litrů na 100 km (984, 994) 9,5 litru na 100 km (996) Karoserie podvozková, celokovová, otevřená, čtyřmístná, dvoudveřová (roadster 2+2), snímací pevná střecha hard (994, 996)

Poznámka výroba v závodě Kvasiny, typ 984 vyráběn v letech 1957-1959, typ 994 vyráběn v letech 1959-1964, typ 996 vyráběn v letech 1961-1964, vyrobeno 1010 vozů Škoda 450, 14 863 vozů Škoda Felicia a Felicia Super Vyrobeno kusů 15873


[Akt. známka: 2,50 / Počet hlasů: 10] 1 2 3 4 5
| Autor: i-magazin.cz | Vydáno dne 14. 05. 2006 | 16712 přečtení |
| Počet komentářů: 58 | Přidat komentář |
| Informační e-mail | Vytisknout článek |

 

Tento web site byl vytvořen prostřednictvím phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.

optimalizace PageRank.cz TOPlist
[CNW:Counter]

automagazín | akvamagazín | metromagazín | mobilmagazín | pivomagazín | hokejmagazín

Copyright: Bredik projekt © 2005,  Layout by Idealprint.cz