i-magazin.cz
  Doporučujeme

 

 

  Kalendář
<<  Červenec  >>
PoÚtStČtSoNe
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31     
  Vyhledávání
Vyhledat text

 
  LED-ekosvetla.cz


www.led-ekosvetla.cz

Úsporné LED žárovky a zářivky. LED osvětlení do domácností, průmyslu, obchodů. Špičková kvalita a profesionální přístup. Velkoobchodní prodej.

  Anketa
Jaký z těchto vozů je nejhezčí?

Ford Mustang GT-350R r.66 (12455 hl.)
 
Chevrolet Corvette r.57 (5818 hl.)
 
Škoda 110 R (6200 hl.)
 
Opel Manta (4970 hl.)
 
Pontiac GTO r.69 (4950 hl.)
 
Opel GT r.72 (5252 hl.)
 
Ferrari 365 GT r.68 (4461 hl.)
 
BMW 507 r.58 (4932 hl.)
 

Celkem hlasovalo: 49038
  TOP 5 články

Neexistuji vhodna data!

  Reklama
  Poslední komentáře

Databáze je prázdná!

  Inzeráty
 
Automagazín >> Historie automobilek >> Historie automobilky De Tomaso
Historie automobilky De Tomaso
Pro Alejandra De Toma­so byly automobilove zavody obrovskou vásni. Prvniho závodu se účastnil v rodné Argentine na Bugatti Type 35. Psal se rok 1945 a jezdci bylo teprve sedmnáct let. Roku 1955 zvitězil za volantem Maserati A6GCS v závodě, který vedl 1000 kilometrü z Buenos Aires.

Poté opustil vlast a zamířil do Evropy. Našel zaměstnání jako zkušebni jezdec společnosti Osca a poznal pohádkově bohatou americkou závodnici Eli­zabeth Haskellovou, s níž se oženil. (S1ečna Haskellová by­la blízkou příbuznou jednoho ze zakladatelů General Motors.) Závodů se pak účastnil spo­lečně se svou manželkou. Hojnost finančních prostředků tomuto Argentinci umožnila roz­hodnout se pro výrobu vlastníchh automobilů. Jeho roztěkaná povaha však způsobovala, že se pouštěl stále do nových projektů, aniž řád­ně dokončil plány předchozi. Seznam jeho prototypů je příliš dlouhý. De Tomaso se zaměřil jak na sportovni vozy, tak na závodni monoposty formule 1. Výrazný úspěch zaznamenal s ná­vrhem vozu Pantera, který prodal koncernu Ford. Při budováni svého impéria ziskal ne­bo jen dočasně vlastnil řadu výrobců auto­mobilů, motocyklů a karosáren: společnosti Ghia, Vignale, Maserati, Jnnocenti a Benelli. Pod názvem De Tomaso vznikly dva vozy pro dlouhé cesty: Čtyřdveřové Deauville a dvoudveřové Longchamps. Deauville vzni­kl podle návrhu amerického designéra Toma Tjaardy, jehož otec vytvořil mimo jine zname­nité projekty rovněž tvary Lincolnu Zephyr pro ameriekého Forda. Karoserie Deauville i Longchamps se vyráběly v italské karosárnë Ghia, kde Tjaarda pracoval ye funkci vedou­cího návrháře V souladu s tehdejšími zvyklostmi sloužily k pohonu obou limuzin De Tomaso velkoobjemové americké motory, v tomto případě značky Ford. Šlo o vidlicové osmiválce zdvihoveho objemu 5796 cm3 o maximálnim výkonu 198,6 kW při 5600 ot./min Deauville se řadil k drahým automobilům a na jeho výbavě se nešetřilo. Mel samočinnou převodovku, klimatizaci, dřevem vykládanou přístrojovou desku a kožené čalounění. Longchamps se po mechanické stránce shodoval s typem Deauville Zákaznici však mohli volit mezi samočinnou převodovkou CruiseOMatic a pětistupňovou převodovkou mechanickou. Obě auta byla velmi rychlá, ručičky jejich rychloměrů se zastavily až kolem hodnoty 230 km/h. I při těchto rychlostech se však oba automobily snadno ovládaly.
[Akt. známka: 3,00 / Počet hlasů: 5] 1 2 3 4 5
| Autor: i-magazin.cz | Vydáno dne 18. 02. 2007 | 8565 přečtení |
| Počet komentářů: 170 | Přidat komentář |
| Informační e-mail | Vytisknout článek |

 

Tento web site byl vytvořen prostřednictvím phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.

optimalizace PageRank.cz TOPlist
[CNW:Counter]

automagazín | akvamagazín | metromagazín | mobilmagazín | pivomagazín | hokejmagazín

Copyright: Bredik projekt © 2005,  Layout by Idealprint.cz