Úsporné LED žárovky a zářivky. LED osvětlení do domácností, průmyslu, obchodů. Špičková kvalita a profesionální přístup. Velkoobchodní prodej.
Neexistuji vhodna data!
Databáze je prázdná!
Povi nam o nich syn majitele a zakladatele podniku pan Vladimir Kabes.
?
Jednim z nasich hlavnich zakazniku byla obec
trampu. Trampove jezdili vetsinou vlakem, na motocyklech a v
nejlepsich pripadech na "sajdkarech". Aerovka mela tenkrat
cenu 18 000 korun.
1-valec o obsahu
500 ccm byl v r. 1929 nabidnut za cenu motocyklu se
"sajdkarou". Automobil patril do kategorie vozitek, ale na
rozdil od mnoha jinych vozitek se jako automobil choval a
tak i vypadal.
Krome vyhodne
ceny se na prodeji podilela i ucinna propagace. Aero melo za
prvni republiky pravdepodobne nejlepsi obchodni politiku ze
vsech automobilek u nas. Zeleznice se soudily s Aerovkou o
tom, jestli je mozno inzerovat pretrzeny zeleznicni listek,
ze automobil je lepsi nezli zeleznicni doprava.
Aerovaci
nalozili soudni senat do aut a na ceste mezi Prahou a
Bratislavou podali dukaz, ze auto je rychlejsi nez vlak.
?
Dukaz byl podan a ten soud jsme vyhrali.
Stejne razantne bylo uvadeno do praxe heslo: "Maly vuz pro velke cesty!" Bohumil Turek ujel mezi Prahou a Brnem 30 000 km ve 30 dnech a proslule jizdy zurnalisty a cestovatele F. A. Elstnera a Modreho tymu sirily jmeno aerovek do sveta.
"Start tymu provede nejslavnejsi ceskoslovenska zavodnice pani Eliska Junkova... Modra stuha je prestrizena ve dvi. Stastnou cestu a dobry navrat Modremu tymu!"
? Modra - byla barva aerovek. Elstner
prisel k nam do klubu, on byl podnikavej, a nacapal nas tam
- blbe holky. Ridic jsem byla jenom ja a Ela Savikova. Ve
vecernich satech jsme reprezentovaly. Copak tam nekdo vedel
- co je Ceskoslovensko? Kdyz se tam objevi baby, a ja se vam
priznam, my byly tenkrat hezky holky, tak to byla reklama.
Nejen spanile
jizdy do dalekych zemi, ale i vitezstvi v mnoha zavodech
svedcila o kvalite letecke vyroby, ktera se prenasela i do
produkce automobilu.
?
Kdyz ted vidim souteze vozu na asfaltovych cestach,
v krasnych zatackach... To si nedovedu predstavit. To neni
kumst. Ale jak by jezdili na rozbitych cestach, zatacky
opacne klopene... Kdyz jste nekoho predjizdela, tak jste mu
rozbila kamenem sklo.
Skvele
organizovany Aero Car Club udrzoval zakazniky verne znacce a
tak spolu se zlepsujici se socialni situaci mohla tovarna
rozsirovat vyrobu.
V r. 1934 vznikla cela nova typova rada Aero 30 a pozdejsi Aero 50 byl jiz pomerne velky vuz s pohonem prednich kol.
?
Aerovka byla nadherna fabrika. Moderni. Auta se
delala v halach a urednictvo melo svoje kancelare. Take sve
budovy. To byly budovy! Jan Bata tu byl jednou na navsteve a
Aerovka se mu nelibila. Rikal: Co to je za podnik? Ten
majitel tady kazdeho zamestnance zna, kazdemu tyka... To
neni poradny provoz, to je takova "po domacku" tovarna.
Vubec se mu to nelibilo.
Nalet na konci
valky a promena spolecenskeho systemu zasahly nicive i do
zivota Aerovky. V Rudem pravu se objevil clanek: Jak je to
mozne, ze zamestnanci tovarny Aero porad drzi s sefem, kdyz
vykoristovatel tady nema co pohledavat!
Je na case, aby se Aerovka probudila a tohoto zbytecneho prezitku se zbavila.
?
Muj otec si to rano precetl, vzal si vsechny veci
z psaciho stolu a odjel. Uz se sem nikdy nevratil.
Na podzim r.
1945 byl podnik zestatnen a v ramci nove, statem rizene
koncepce hospodarstvi byla vyroba automobilu v tovarne Aero
ukoncena. Legendarni "cililinky" jsou vsak pro svou
spolehlivost, libivost a jednoduchost popularni dodnes
Tento web site byl
vytvořen prostřednictvím phpRS
- redakčního systému napsaného v PHP jazyce.
|
automagazín | akvamagazín | metromagazín | mobilmagazín | pivomagazín | hokejmagazín |
Copyright: Bredik projekt © 2005, Layout by Idealprint.cz |