Automobilový sport není jen pouhým měřením sil a zábavou pro úzký okruh nadšenců. Poznatky, které konstruktéři získávají při nasazení vozidel v extrémně těžkých podmínkách automobilových soutěží, slouží pro další vývoj, zlepšování kvality a životnosti sériových vozidel.
Sportovní úspěchy jsou současně také vizitkou firmy, technické dovednosti a nápaditosti. Na startu legendárního závodu do vrchu Semmering se v roce 1906 objevil první automobil z Mladé Boleslavi - a zvítězil. V letech 1910 až 1914 automobily L & K pětkrát po sobě zvítězily ve Velké ceně Alp. Sérii úspěchů přerušila až první světová válka. Po ní továrnu koupila plzeňská společnost Škoda. V roce 1933 byl uveden na trh model 420 s centrálním rámem a zadní nápravou s výkyvnými poloosami. S následujícím typem Škoda Popular Sport Monte Carlo znovu ožily sportovní aktivity značky, posádka Pohl - Hausmann dokonce obsadila v legendární Rallye Monte Carlo ve své třídě 2. místo. Po kabrioletu následoval speciál Škoda Popular II Special Sport s proudnicovou dvousedadlovou karoserií.
Po válce došlo k výraznému rozvoji automobilového sportu a značka Škoda se na něm opět aktivně podílela. Moderní poválečný typ Škoda 1101 se už v roce 1948 úspěšně zúčastnil závodu 24 hodin ve Spa a úspěchem byl i start na Rallye Interlaken v roce 1950. Následujících pět let vítězily v závodech dvousedadlové vozy Škoda Sport 1101 a Škoda Supersport 1200 a 1500 s aerodynamickou hliníkovou karoserií. Následoval typ Škoda 440 Spartak, představený v roce 1955. Krátce po své prezentaci byl už nasazen do soutěží. Jeho modernizovanou a ještě úspěšnější podobou byl typ Octavia a kabriolet Felicia. V roce 1964 éra klasických vozů skončila, v Mladé Boleslavi vznikl nový automobil se samonosnou karoserií a s motorem vzadu. Automobily Škoda 1000 MB startovaly ve stovkách soutěží po celém světě a nasbíraly tisíce vavřínů. Vyvrcholením modifikací a vylepšení se stal soutěžní automobil Škoda 130 RS. Z celé řady úspěchů tohoto vozu jmenujme účast v Rally Monte Carlo, starty v RAC Rally či triumfy v přetěžké Rally Acropolis. Podstatný obrat ve sportovních aktivitách přinesla revoluční změna v postavení firmy, která se spojila s koncernem VW. Sport dostal nejen prostor, ale i vynikající podmínky. To s sebou přineslo i další úspěchy s vozy Favorit.
V roce 1994, významném pro sportovní úspěch značky Škoda, vyhrál Favorit s motorem o obsahu 1300 ccm nově vypsaný Světový pohár FIA pro vozy s motory do 2 litrů před favorizovanými značkami Nissan, Renault a GM/ Vauxhall. Roku 1995 byla zahájena výroba vozů Felicia Kit Car a s nimi nastalo období četných vítězství ve třídě, včetně vynikajícího třetího místa v absolutním pořadí Stiga Blomquista v anglické NETWORK RAC rally v roce 1996. Tato událost byla premiérou Škody na stupních vítězů mistrovství světa, nebo Blomquist současně vyhrál i třídu F2.
Škoda se nedávno zúčastnila vybraných soutěží mistrovství světa s dvoulitrovou verzí vozu Kit Car nového typu Octavia s pohonem předních kol a prvním pětiventilovým motorem, který kdy FIA homologovala do soutěže. Hlavním cílem tohoto úspěšného krátkodobého projektu bylo vyzkoušet vše potřebné pro vůz Octavia World rally Car. Emil Triner vyhrál s vozem Octavia Kit Car Evropský pohár FIA na mistrovství Evropy 1998 před velmi silnou konkurencí ve třídě F2.
Od prvních závodů motocyklů po nejnovější Octavii WRC byla Škoda a motoristický sport synonymy. Síla, spolehlivost a vynikající jízdní vlastnosti škodovek spojené s pozoruhodnou rychlostí poskytovaly Škodě záviděníhodnou řadu úspěchů v motoristickém sportu po více než 95 let. Tato bohatá tradice se stala základem nového soutěžního programu Škody - Octavia WRC.