Škoda 720 - zajímavý koncept

Autor: i-magazin.cz <info(at)i-magazin.cz>, Téma: Historie automobilek, Vydáno dne: 05. 03. 2007

V roce 1967 vznikl v Mladé Boleslavi přísně utajený dokument, který měl vyřešit nástupnictví vozidel Š 1000 MB. Projekt předpokládal, že nové vozy střední kategorie naběhnou do sériové výroby v roce 1973 - v provedení sedan, kombi i kupé. 

Škoda 720Škoda 720Škoda 720

Připravované vozy dostaly označení Škoda 720. V první fázi bylo vyrobeno několik prototypů z pera škodováckých designerů a konstruktérů, které nebyly příliš povedené. Nakonec byl koncept zadán konstruktérům z ItalDesign. Vznikl skoro 4,5 metru dlouhý vůz pro pět lidí. Škoda 720 měla mít motor vpředu, vzhledem se vyrovnávala ne-li předbíhala tehdejší špičku od Fiatu, Renaultu, Volkswagenu i BMW. Auto mělo už tehdy mít antiblokovací brzdový systém, klimatizaci, vzduchové pérování i automatickou převodovku. Vyrábět se mělo s dvěma motory o objemu 1250 ccm (výkon 67 koní) a 1500 ccm (87 koní). Výrobní náklady byly vyčísleny na 25 240 Kčs, prodejní cena měla být 30 000 Kčs u nižšího objemu motoru a 35 000 Kčs u motoru silnějšího.

Škoda 740Škoda 740

Spolupráce s ItalDesign pokračovala dále. V roce 1971 přišel na svět prototyp Škoda 740. Mezi lety 1972 až 1979 se pracovalo na modelu Škoda 760, který měl být vyústěním spolupráce československé Škodovky a východoněmeckého Wartburgu.

Škoda 760 Škoda 760

Důvodem proč vůz nikdy nebyl uveden do výroby byla špatná ekonomická situace v tehdejším Československu, ale také se traduje, že tento koncept neprošel v Sovětském svazu, kde se báli, že by Š 720 příliš konkurovala jejich vozům VAZ a to především na zajímavých zahraničních trzích. Následně se tedy levně zmodernizovala stávající Škoda 1000 MB na Š 100 a poté na Š 105 - 120.

 

Motor

vpředu podélně uložený zážehový čtyřválec, pohon zadních kol

Objem

1498 cm3

Největší výkon

87 koní

Převodovka

čtyřstupňová manuální

Délka x šířka x výška

4380 x 1630 x 1410 mm

Rozvor

2550 mm

Objem zavazadlového prostoru

360 l

Nejvyšší rychlost

150 km/h

Zrychlení z 0 na 100 km/h

16 s

Spotřeba paliva

12 l/100 km při rychlosti 95 km/h