Úsporné LED žárovky a zářivky. LED osvětlení do domácností, průmyslu, obchodů. Špičková kvalita a profesionální přístup. Velkoobchodní prodej.
Neexistuji vhodna data!
Databáze je prázdná!
Elektronická šestistupňová sekvenční převodovka
pro ještě větší radost z jízdy
Rychlá změna převodového stupně lehkým dotekem řadící páky
Stuttgart/Praha: Mimořádný sportovní zážitek z řazení zprostředkovává
šestistupňová převodovka SEQUENTRONIC, která se obejde bez spojkového pedálu.
Stejně jako u závodního vozu CLK-AMG startujícího v seriálu mistrovství Německa
cestovních automobilů (DTM), stačí pouhý lehký dotek řadící páky a elektronicky
řízená převodovka zařadí jiný převodový stupeň, aniž by k tomu byl třeba
spojkový pedál. Tato inovační technika je nyní zařazena do výbavy na přání pro
čtyřválcové modely CLK.
Jízdní výkony modelů CLK zůstávají beze změny.
CLK 200 KOMPRESSOR vybavený novou převodovkou SEQUENTRONIC se spokojí s 9,4 l
benzínu kvality Super na 100 km jízdy, model CLK 230 KOMPRESSOR spotřebuje 9,4
l/100 km (hodnota kombinované spotřeby podle aktuální normy). U kabrioletu CLK s
2,0 litrovým motorem přeplňovaným kompresorem je spotřeba 9,5 l/100 km. Pokud je
poháněn 2,3 litrovým mechanicky přeplňovaným motorem, dostává se na spotřebu 9,7
l/100 km.
Mikropočítač a hydraulika zajišťují bleskovou změnu rychlostních stupňů
Řidič ovládá SEQUENTRONIC tím, že řadící páku lehce posouvá dopředu nebo dozadu.
Při pohybu ve směru označeném na řadící páce symbolem (+) vystaví hydraulický
okruh prostřednictvím vypínací mechaniky spojku a bleskurychle zařadí vyšší
rychlostní stupeň. Elektronika přitom zohledňuje otáčky motoru, jeho točivý
moment, otáčky kol a ještě řadu dalších parametrů, které je třeba pro přesné
řazení brát v úvahu.
Tímto způsobem realizuje systém veškeré řadící příkazy vždy ve správném pořadí a
převodové stupně mění postupně, a to i při řazení směrem dolů, které se děje
lehkým posunem páky převodovky SEQUENTRONIC ve směru symbolu (-).
Přídavná hydraulika a senzorika na převodové skříni
Při porovnání s obvyklou šestistupňovou ruční převodovkou je typ SEQUENTRONIC
doplněn o takzvanou "Add-on" jednotku na převodové skříni, která kromě řídícího
modulu a páky řazení obsahuje všechny přídavné agregáty:
hydraulický okruh, který je propojen s centrální řadící hřídelí a provádí
vlastní řazení
energii k řazení dodává elektromotor a čerpadlo, přičemž speciální nádrž
kapaliny pro hydraulický okruh je na spodní straně převodovky
akumulační modul udržující prostřednictvím čidel potřebný tlak na konstantní
hodnotě, takže hydraulický okruh je k dispozici i krátkodobě
senzoriku, která kontroluje pohyby řadícího hřídele a zjišťuje jaký převodový
stupeň je zařazen. Přídavné čidlo snímá také otáčky převodovky.
Signály všech čidel převodovky SEQUENTRONIC se shromažďují v mikropočítači.
Kromě nich zpracovává tato řídící jednotka informace o aktuálních otáčkách
motoru, jeho točivém momentu, pracuje také s otáčkami kol a mapuje funkci brzd.
Elektronika řízení převodovky se aktivuje již otevřením dveří u řidiče. Při
zapnutí zapalování se okamžitě vytvoří v hydraulickém systému potřebný tlak,
takže řidič může ihned po nastartování motoru přesunout řadící páku z polohy "A"
do polohy (+).
Z bezpečnostních důvodů akceptuje SEQUENTRONIC tento příkaz pouze při zabržděném
voze. Pokud řidič brzdový pedál uvolní, dojde k sepnutí spojky, vůz se pomalu
rozjede a podle polohy plynového pedálu ihned zrychluje.
Přesné řazení v každé jízdní situaci
Při elektronicky řízeném řazení nemusí řidič sledovat otáčky - tuto úlohu
přejímá převodovka SEQUENTRONIC, která při překročení nebo nedodržení limitních
otáček sama zakročí. Zapomene-li řidič například při dojezdu k semaforu řídícího
dopravu řadit, systém sám automaticky zařadí vhodný převodový stupeň a při
zastavení vypne spojku, takže motor běží i nadále. Přitom je možné práci
převodovky stále kontrolovat, protože informace o momentálně zařazeném
převodovém stupni se objevuje na displeji kombinovaného přístroje.
Zařazení zpětného chodu je obdobně jednoduché jako řazení během jízdy: stačí
lehký posun řadící páky z polohy "A" směrem dozadu ("R") a po uvolnění brzdového
pedálu vůz začne couvat. Příkaz k zařazení zpětného chodu akceptuje systém při
stání vozidla nebo při jeho pohybu rychlostí do 5 km/h.
Automatické řazení na přání
Při jízdě ve městě nebo i mimo město umožňuje nová převodovka jízdu v tzv.
"Auto-Shift" modu. Stlačí-li řidič řadící páku úplně doleva ve směru symbolu
"A", pracuje převodovka SEQUENTRONIC zcela ve vlastní režii a mění převodové
stupně podle charakteristiky uložené v její řídící jednotce.
Tento web site byl
vytvořen prostřednictvím phpRS
- redakčního systému napsaného v PHP jazyce.
|
automagazín | akvamagazín | metromagazín | mobilmagazín | pivomagazín | hokejmagazín |
Copyright: Bredik projekt © 2005, Layout by Idealprint.cz |