i-magazin.cz
  Doporučujeme

 

 

  Kalendář
<<  Leden  >>
PoÚtStČtSoNe
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31     
  Vyhledávání
Vyhledat text

 
  LED-ekosvetla.cz


www.led-ekosvetla.cz

Úsporné LED žárovky a zářivky. LED osvětlení do domácností, průmyslu, obchodů. Špičková kvalita a profesionální přístup. Velkoobchodní prodej.

  Anketa
Jaký z těchto vozů je nejhezčí?

Ford Mustang GT-350R r.66 (8264 hl.)
 
Chevrolet Corvette r.57 (3574 hl.)
 
Škoda 110 R (4108 hl.)
 
Opel Manta (3185 hl.)
 
Pontiac GTO r.69 (3150 hl.)
 
Opel GT r.72 (3289 hl.)
 
Ferrari 365 GT r.68 (2956 hl.)
 
BMW 507 r.58 (3254 hl.)
 

Celkem hlasovalo: 31780
  TOP 5 články

Neexistuji vhodna data!

  Reklama
  Poslední komentáře

Databáze je prázdná!

  Inzeráty
 
Automagazín >> Zajímavosti >> Převodovka SEQUENTRONIC
Převodovka SEQUENTRONIC
Mimořádný sportovní zážitek z řazení zprostředkovává šestistupňová převodovka SEQUENTRONIC, která se obejde bez spojkového pedálu.

Elektronická šestistupňová sekvenční převodovka pro ještě větší radost z jízdy 
Rychlá změna převodového stupně lehkým dotekem řadící páky 
Stuttgart/Praha: Mimořádný sportovní zážitek z řazení zprostředkovává šestistupňová převodovka SEQUENTRONIC, která se obejde bez spojkového pedálu. Stejně jako u závodního vozu CLK-AMG startujícího v seriálu mistrovství Německa cestovních automobilů (DTM), stačí pouhý lehký dotek řadící páky a elektronicky řízená převodovka zařadí jiný převodový stupeň, aniž by k tomu byl třeba spojkový pedál. Tato inovační technika je nyní zařazena do výbavy na přání pro čtyřválcové modely CLK.


Jízdní výkony modelů CLK zůstávají beze změny. 
CLK 200 KOMPRESSOR vybavený novou převodovkou SEQUENTRONIC se spokojí s 9,4 l benzínu kvality Super na 100 km jízdy, model CLK 230 KOMPRESSOR spotřebuje 9,4 l/100 km (hodnota kombinované spotřeby podle aktuální normy). U kabrioletu CLK s 2,0 litrovým motorem přeplňovaným kompresorem je spotřeba 9,5 l/100 km. Pokud je poháněn 2,3 litrovým mechanicky přeplňovaným motorem, dostává se na spotřebu 9,7 l/100 km. 

Mikropočítač a hydraulika zajišťují bleskovou změnu rychlostních stupňů
Řidič ovládá SEQUENTRONIC tím, že řadící páku lehce posouvá dopředu nebo dozadu. Při pohybu ve směru označeném na řadící páce symbolem (+) vystaví hydraulický okruh prostřednictvím vypínací mechaniky spojku a bleskurychle zařadí vyšší rychlostní stupeň. Elektronika přitom zohledňuje otáčky motoru, jeho točivý moment, otáčky kol a ještě řadu dalších parametrů, které je třeba pro přesné řazení brát v úvahu. 
Tímto způsobem realizuje systém veškeré řadící příkazy vždy ve správném pořadí a převodové stupně mění postupně, a to i při řazení směrem dolů, které se děje lehkým posunem páky převodovky SEQUENTRONIC ve směru symbolu (-).

Přídavná hydraulika a senzorika na převodové skříni
Při porovnání s obvyklou šestistupňovou ruční převodovkou je typ SEQUENTRONIC doplněn o takzvanou "Add-on" jednotku na převodové skříni, která kromě řídícího modulu a páky řazení obsahuje všechny přídavné agregáty:

hydraulický okruh, který je propojen s centrální řadící hřídelí a provádí vlastní řazení 
energii k řazení dodává elektromotor a čerpadlo, přičemž speciální nádrž kapaliny pro hydraulický okruh je na spodní straně převodovky 
akumulační modul udržující prostřednictvím čidel potřebný tlak na konstantní hodnotě, takže hydraulický okruh je k dispozici i krátkodobě 
senzoriku, která kontroluje pohyby řadícího hřídele a zjišťuje jaký převodový stupeň je zařazen. Přídavné čidlo snímá také otáčky převodovky. 
Signály všech čidel převodovky SEQUENTRONIC se shromažďují v mikropočítači. Kromě nich zpracovává tato řídící jednotka informace o aktuálních otáčkách motoru, jeho točivém momentu, pracuje také s otáčkami kol a mapuje funkci brzd.
Elektronika řízení převodovky se aktivuje již otevřením dveří u řidiče. Při zapnutí zapalování se okamžitě vytvoří v hydraulickém systému potřebný tlak, takže řidič může ihned po nastartování motoru přesunout řadící páku z polohy "A" do polohy (+).
Z bezpečnostních důvodů akceptuje SEQUENTRONIC tento příkaz pouze při zabržděném voze. Pokud řidič brzdový pedál uvolní, dojde k sepnutí spojky, vůz se pomalu rozjede a podle polohy plynového pedálu ihned zrychluje. 

Přesné řazení v každé jízdní situaci
Při elektronicky řízeném řazení nemusí řidič sledovat otáčky - tuto úlohu přejímá převodovka SEQUENTRONIC, která při překročení nebo nedodržení limitních otáček sama zakročí. Zapomene-li řidič například při dojezdu k semaforu řídícího dopravu řadit, systém sám automaticky zařadí vhodný převodový stupeň a při zastavení vypne spojku, takže motor běží i nadále. Přitom je možné práci převodovky stále kontrolovat, protože informace o momentálně zařazeném převodovém stupni se objevuje na displeji kombinovaného přístroje. 
Zařazení zpětného chodu je obdobně jednoduché jako řazení během jízdy: stačí lehký posun řadící páky z polohy "A" směrem dozadu ("R") a po uvolnění brzdového pedálu vůz začne couvat. Příkaz k zařazení zpětného chodu akceptuje systém při stání vozidla nebo při jeho pohybu rychlostí do 5 km/h. 

Automatické řazení na přání
Při jízdě ve městě nebo i mimo město umožňuje nová převodovka jízdu v tzv. "Auto-Shift" modu. Stlačí-li řidič řadící páku úplně doleva ve směru symbolu "A", pracuje převodovka SEQUENTRONIC zcela ve vlastní režii a mění převodové stupně podle charakteristiky uložené v její řídící jednotce.


[Akt. známka: 5,00 / Počet hlasů: 1] 1 2 3 4 5
| Autor: i-magazin.cz | Vydáno dne 04. 03. 2007 | 4116 přečtení |
| Počet komentářů: 34 | Přidat komentář |
| Informační e-mail | Vytisknout článek |

 

Tento web site byl vytvořen prostřednictvím phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.

optimalizace PageRank.cz TOPlist
[CNW:Counter]

automagazín | akvamagazín | metromagazín | mobilmagazín | pivomagazín | hokejmagazín

Copyright: Bredik projekt © 2005,  Layout by Idealprint.cz