i-magazin.cz
  Doporučujeme

 

 

  Kalendář
<<  Říjen  >>
PoÚtStČtSoNe
       1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31      
  Vyhledávání
Vyhledat text

 
  LED-ekosvetla.cz


www.led-ekosvetla.cz

Úsporné LED žárovky a zářivky. LED osvětlení do domácností, průmyslu, obchodů. Špičková kvalita a profesionální přístup. Velkoobchodní prodej.

  Anketa
Jaký z těchto vozů je nejhezčí?

Ford Mustang GT-350R r.66 (12166 hl.)
 
Chevrolet Corvette r.57 (5502 hl.)
 
Škoda 110 R (5957 hl.)
 
Opel Manta (4756 hl.)
 
Pontiac GTO r.69 (4753 hl.)
 
Opel GT r.72 (4950 hl.)
 
Ferrari 365 GT r.68 (4205 hl.)
 
BMW 507 r.58 (4706 hl.)
 

Celkem hlasovalo: 46995
  TOP 5 články

Neexistuji vhodna data!

  Reklama
  Poslední komentáře

Databáze je prázdná!

  Inzeráty
 
Metromagazín >> Historie MHD >> Plynové dráhy
Plynové dráhy


Roku 1878 patentoval německý inženýr Otto čtyřdobý plynový motor. Pro dostupnost a láci svítiplynu se Ottovy jednoválcové motory staly oblíbenými motory hnacími, zejména v menších řemeslnických dílnách. Teprve v roce 1892 se podařilo inženýru Lühringovi upravit tento těžkopádný stroj pro pohon kolejového vozidla.

Toto řešení pohonu se tehdy jevilo jako ideální, svítiplyn byl rozšířen jako dnes elektřina a jeho spalováním vzniká jen vodní pára, tudíž žádný obtížný odpad.

Plynový motor byl ovšem velmi primitivní hnací jednotkou. Byl to jednoválcový stroj, který se udržoval v rovnoměrném chodu velkým setrvačníkem. Pracoval velmi hlučně a za značných otřesů. Lühring jej umístil pod vozem a setrvačník pro velké rozměry v bočnici vozu pod okny. Vodní chlazení válce umístil na střeše. Fungovalo jako termosifon. Ohřátá voda stoupala od válce trubkami na střechu, kde se v chladících žebrech ochladila a studená klesala druhým potrubím k válci. V horkých letních dnech nemělo ovšem takové chlazení valnou účinnost. Motor spotřeboval na 1 km jízdy asi 2 metry krychlové svítiplynu.

První pouliční dráhu tohoto systému postavila Německá kontinentální plynová společnost v Dessau a pak v Drážďanech. Provoz byl však tak hlučný, že tramvaje spíše stály než jezdily.

S příchodem elektřiny byly naděje plynárníků definitivně pohřbeny.


[Akt. známka: 0 / Počet hlasů: 0] 1 2 3 4 5
| Autor: i-magazin.cz | Vydáno dne 14. 05. 2006 | 5526 přečtení |
| Počet komentářů: 51 | Přidat komentář |
| Informační e-mail | Vytisknout článek |

 

Tento web site byl vytvořen prostřednictvím phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.

optimalizace PageRank.cz TOPlist
[CNW:Counter]

automagazín | akvamagazín | metromagazín | mobilmagazín | pivomagazín | hokejmagazín

Copyright: Bredik projekt © 2005,  Layout by Idealprint.cz