i-magazin.cz
  Doporučujeme

 

 

  Kalendář
<<  Říjen  >>
PoÚtStČtSoNe
       1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31      
  Vyhledávání
Vyhledat text

 
  LED-ekosvetla.cz


www.led-ekosvetla.cz

Úsporné LED žárovky a zářivky. LED osvětlení do domácností, průmyslu, obchodů. Špičková kvalita a profesionální přístup. Velkoobchodní prodej.

  Anketa
Jaký z těchto vozů je nejhezčí?

Ford Mustang GT-350R r.66 (12165 hl.)
 
Chevrolet Corvette r.57 (5502 hl.)
 
Škoda 110 R (5957 hl.)
 
Opel Manta (4756 hl.)
 
Pontiac GTO r.69 (4753 hl.)
 
Opel GT r.72 (4950 hl.)
 
Ferrari 365 GT r.68 (4205 hl.)
 
BMW 507 r.58 (4706 hl.)
 

Celkem hlasovalo: 46994
  TOP 5 články

Neexistuji vhodna data!

  Reklama
  Poslední komentáře

Databáze je prázdná!

  Inzeráty
 
Metromagazín >> Historie MHD >> Petrolejová tramvaj
Petrolejová tramvaj


Princip výbušného Ottova motoru se zalíbil americkému inženýrovi Connelymu, který však použil naftových, případně petrolejových par. Nešlo však o žádný Dieselův motor v dnešním slova smyslu. Naftou se nasákla zvláštní hlinka s pohlcovacími čili absopčními vlastnostmi, umístěná v nádobě ohřívané chladící vodou od motoru. Teplem se odpařovaly z nafty uhlovodíky, které ve válci výbušného motoru zapalovala elektrická jiskra z malého dynama. Stejně se dal použít i petrolej.

Výkon tohoto motoru byl na svou dobu celkem slušný. Poprvé ho použili pokusně na brooklynské nadzemní dráze a ve městě Elizabeth v letech 1890 a 1891. O stavbě petrolejové dráhy (jak se tehdy říkalo) uvažovalo roku 1890 také Brno.

V pravidelném provozu se opět ukázaly slabiny výbušného motoru, s nímž ještě nebyly dostatečné zkušenosti. Obtížné startování, nepravidelný a hlučný chod stroje, a konečně značné množství výfukových plynů, které se v podobě černých mastných oblaků valily za vozidlem, byly příčinou jepičího života obou pokusů. Za zmínku stojí, že roku 1888 došlo k podobným pokusům v Německu s motory Daimlerovými. Realizovány byly však jen dvě úzkorozchodné výstavní, vlastně předváděcí dráhy a tehdejší odborný tisk konstatoval, že se tyto motory k pohonu kolejových vozidel nehodí. Pánové Daimler a Benz se pak mnohem úspěšněji orientovali na vozidla nekolejové. Oba se proto mnohem výrazněji zapsali do dějin automobilu


[Akt. známka: 0 / Počet hlasů: 0] 1 2 3 4 5
| Autor: i-magazin.cz | Vydáno dne 14. 05. 2006 | 5529 přečtení |
| Počet komentářů: 35 | Přidat komentář |
| Informační e-mail | Vytisknout článek |

 

Tento web site byl vytvořen prostřednictvím phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.

optimalizace PageRank.cz TOPlist
[CNW:Counter]

automagazín | akvamagazín | metromagazín | mobilmagazín | pivomagazín | hokejmagazín

Copyright: Bredik projekt © 2005,  Layout by Idealprint.cz