i-magazin.cz
  Doporučujeme

 

 

  Kalendář
<<  Září  >>
PoÚtStČtSoNe
       1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30       
  Vyhledávání
Vyhledat text

 
  LED-ekosvetla.cz


www.led-ekosvetla.cz

Úsporné LED žárovky a zářivky. LED osvětlení do domácností, průmyslu, obchodů. Špičková kvalita a profesionální přístup. Velkoobchodní prodej.

  Anketa
Jaký z těchto vozů je nejhezčí?

Ford Mustang GT-350R r.66 (12471 hl.)
 
Chevrolet Corvette r.57 (5831 hl.)
 
Škoda 110 R (6215 hl.)
 
Opel Manta (4985 hl.)
 
Pontiac GTO r.69 (4965 hl.)
 
Opel GT r.72 (5271 hl.)
 
Ferrari 365 GT r.68 (4469 hl.)
 
BMW 507 r.58 (4934 hl.)
 

Celkem hlasovalo: 49141
  TOP 5 články

Neexistuji vhodna data!

  Reklama
  Poslední komentáře

Databáze je prázdná!

  Inzeráty
 
Metromagazín >> Historie MHD >> Nekonvenční metro
Nekonvenční metro


Metra na pneumatikách

Začněme Paříží. Když její metro, právě sloučené s ostatními rpostředky hromadné dopravy v ?Régie Autonome des Transports Parisiens?, neboli RATP, vstoupilo roku 1950 do padesátého roku své existence, stálo před četnými problémy. Poměrně krátká nástupiště znemožňovala provoz vlaků s více než pěti vozy. Na starších tratích s oblouky o poloměru také jen 40 m (dnes metra nerada přijímají traťové oblouky s poloměrem menším než 300 m) nebylo možné zvyšovat rychlost. Dopravní kapacita 22 500 osob za hodinu ve špičkových hodinách naprosto nestačila potřebě rozrůstajícího se města. Na stanicích nejfrekventovanější trati č. 1 museli Pařížané za uzavřenými vchody na nástupiště čekat také až půl hodiny, než se dostali do vlaku. RATP hledalo pomoc v prodloužení stanic a vlaků alespoň o jeden vůz, ve zdokonalení automatického řízení provozu a konečně v nasazení vozů na pneumatikách, které mohou dosahovat většího zrychlení ? tím vzroste frekvence provozu.

Nosným prvkem pneumatikové dráhy byly podélné trámce nejdříve z dubu nebo z tropického dřeva azobé s vysokou trvanlivostí, u dalších linek se uplatnily betonové pásy a u jiných drah ploché ocelové kolejnice profilu I s širokými přírubami. Podvozky sestrojené firmami Renault a Alsthom mají dvě pevné nápravy s diferenciály hnanými podélně orientovanými stejnosměrnými elektromotory o výkonu 70 kW. Pneumatiky s vroubkovaným profilem obvodu jsou vyztužené drátěným kordem a plněné dusíkem pod tlakem 0,9 MPa. Na každé nápravě jsou dále dvě lehká ocelová železniční kola nepatrně menšího průměru, která se otáčejí nad párem kolejnic s normálním železničním rozchodem. Na tato kola by podvozek plně dosedl v případě výjimečného prasknutí pneumatiky. Ocelová kola však slouží i k převádění vozidel přes výhybky železničního typu. Na jejich obvod působí zdrže pneumatických brzd.


[Akt. známka: 0 / Počet hlasů: 0] 1 2 3 4 5
| Autor: i-magazin.cz | Vydáno dne 14. 05. 2006 | 5956 přečtení |
| Počet komentářů: 49 | Přidat komentář |
| Informační e-mail | Vytisknout článek |

 

Tento web site byl vytvořen prostřednictvím phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.

optimalizace PageRank.cz TOPlist
[CNW:Counter]

automagazín | akvamagazín | metromagazín | mobilmagazín | pivomagazín | hokejmagazín

Copyright: Bredik projekt © 2005,  Layout by Idealprint.cz