i-magazin.cz
  Doporučujeme

 

 

  Kalendář
<<  Říjen  >>
PoÚtStČtSoNe
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31     
  Vyhledávání
Vyhledat text

 
  LED-ekosvetla.cz


www.led-ekosvetla.cz

Úsporné LED žárovky a zářivky. LED osvětlení do domácností, průmyslu, obchodů. Špičková kvalita a profesionální přístup. Velkoobchodní prodej.

  Anketa
Jaký z těchto vozů je nejhezčí?

Ford Mustang GT-350R r.66 (8819 hl.)
 
Chevrolet Corvette r.57 (3859 hl.)
 
Škoda 110 R (4345 hl.)
 
Opel Manta (3407 hl.)
 
Pontiac GTO r.69 (3391 hl.)
 
Opel GT r.72 (3510 hl.)
 
Ferrari 365 GT r.68 (3077 hl.)
 
BMW 507 r.58 (3400 hl.)
 

Celkem hlasovalo: 33808
  TOP 5 články

Neexistuji vhodna data!

  Reklama
  Poslední komentáře

Databáze je prázdná!

  Inzeráty
 
Automagazín >> Historie automobilek >> Lagonda - historie automobilky
Lagonda - historie automobilky
Americký rodák Wilbur Gun pracoval jistou dobu ve své vlasti jako opravář šicich stro­jů Singer a pro zábavu zpival v operách. Roku 1897 se přestěhoval do Británie, kde v roce 1900 sestrojil svůj první automobil. K názvu podniku zvolil jméno řeky La­gonda, která protékala za jeho rodným domkem ve Springfieldu v ameriekém stá­tě Ohio.

Lagonda Motor Company nejprve vyráběla závodni auta a velké prestižni vo­zy pro zámožné zákazniky. Mezi vlastniky automobilu Lagonda patřil i ruský car Mi­kuláš II. Roku 1935 se společnost proslavi­la vitězstvim ve čtyřiadvacetihodinovém zá­vodě v Le Mans. V roce 1939 firmu posilil známý konstruktér W. O. Bentley, jenž na­vrhl znamenité pohonné jednotky, včetně vidlicového dvanáctiválce a šestiválcového motoru OHC. Tento druhý motor se vyráběl ještě mnoho let po válce. Lagonda patřila k nemnoha společnostem, které za války nezbohatly. V roce 1945 ji proto čekaly těžké časy, které v roce 1947 vyústily jejím prodejem. Davidu Brownovi, novému vlastniku společnosti, se podařilo podniku vdechnout nový život. Uvedeni vo­zu Lagonda 2,6 Litre (s motorem Bentley) přineslo v roce 1948 okamžitý úspěch. Tento automobil byl jednim z mála vozů s ne­závislým zavěšením přednich i zadnich kol a bezesporu prvnim anglickým autem s tou­to koncepci. Snaha redukovat zatiženi za­věšeni kol vedla k montáži zadnich brzd k diferenciálu. Tento způsob býval dosud vyhrazen závodnim vozům. Motor, jenž se uplatnil rovněž pod kapotou Aston Martin, měl zdvihový objem 2580 cm3 a maximálni výkon 78,0 kW pH 5000 ot./min. Řadící pá­kou se ovládala mechanická čtyřstupňová nebo polosamočinná převodovka Cotal. Je jen logické, že společnosti Aston Martin a Lagonda těsně spolupracovaly, neboť mě­ly stejného majitele. Lagonda proto v roce 1953 ziskala přístup k novému třílitrovému motoru, který byl zkonstruován v továrně Aston Martin. Tato pohonná jednotka poskytovala pod kapotou lagondy maximálni výkon 104,4 kW pH 5000 ot./min. a udile­la tomuto rodinnému vozu maximálni rych­lost přes 160 km/h. Lagonda 3 Litre měřila 4980 mm, a byla tak o 200 mm delší než jeji předchůdci. Rozvor náprav 2880 mm zůstal zachován. Vůz se nejprve dodá­val výhradně jako kupé. Později sortiment obohatil otevřený model a limuzina. Po ro­ce 1957 byla v prodeji jen čtyřdveřová limu­zina a v roce 1958 se David Brown rozhodl Lagonda přehodně stáhnout z trhu. Nová lagonda byla vystavena o tři ro­ky později. Šlo o Lagondu Rapide (1961) se samonosnou karoserii, vyrobenou podle ná­vrhu milánského designérskeho studia Touring. Pod kapotou vozu byl šestiválco­vý motor, který W. 0. Bentley zkonstruoval ještě před válkou. Zdvihový objem se však změnil na 3995 cm3. Maximálni výkon do­sahoval hodnoty 173,6 kW při 5000 ot./min. Vůz byl velmi drahý a vzhledem k vysoké ceně putoval jen k 55 zákaznikům. Roku 1964 byla jeho výroba zastavena. V roce 1969 se představil čtyřdveřový prototyp, při jehož konstrukci se uplatnil prodloužený podvozek Astonu Martin DBS. Do výroby byl zařazen roku 1976, ale vznikla jen ne­celá desitka těchto unikátů.
[Akt. známka: 3,00 / Počet hlasů: 5] 1 2 3 4 5
| Autor: i-magazin.cz | Vydáno dne 18. 02. 2007 | 3768 přečtení |
| Počet komentářů: 30 | Přidat komentář |
| Informační e-mail | Vytisknout článek |

 

Tento web site byl vytvořen prostřednictvím phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.

optimalizace PageRank.cz TOPlist
[CNW:Counter]

automagazín | akvamagazín | metromagazín | mobilmagazín | pivomagazín | hokejmagazín

Copyright: Bredik projekt © 2005,  Layout by Idealprint.cz