* 9.5.1974 zahájen provoz na prvním provozním úseku trati C (I.C) s třívozovými
soupravami vozů Ečs
* zahájen minimalizovaný provoz depa Kačerov
* zahájen provoz vlakového a energetického dispečinku ve st. I.P.Pavlova
1975
* zahájen provoz čtyřvozových souprav vozů Ečs na I.C
1978
* 12.8.1978 zahájen provoz na prvním provozním úseku trati A (I.A), zprovozněny
spojky A/C, C/A a stanice provozního ošetření (SPO) na st. Dejvická
* na trase I.A nové typy el. vozů 81-717.1 a 81-714.1
* částečně zprovozněna budova CD (vlakový dispečink)
1979
* 26.2.1979 na I.C pětivozové soupravy vozů Ečs
* 2.7.1979 na I.A zavedená jednočlenná obsluha souprav el. vozů metra
1980
* 7.11.1980 zahájen provoz na druhém provozním úseku trati C (II.C)
* 19.12.1980 zahájen provoz na druhém provozním úseku trati A (II.A)
* zprovozněna budova CD
1982
* 28.2.1982 na trati A zavedeny pětivozové soupravy vozů metra
* 25.11.1982 zavedena na trati C jednočlenná obsluha souprav el. vozů metra
1983
* na I.C zahájena rekonstrukce zabezpečovacího zařízení k vytvoření podmínek na
minimální interval kratší než 120 s
1984
* 3.11.1984 zahájen provoz na třetím provozním úseku trati C (III.C)
1985
* 2.11.1985 zahájen provoz na prvním provozním úseku trati B (I.B) a SPO na st.
Smíchovské Nádraží
* uvedena do provozu jednokolejná obousměrná spojka B/C
* zavedeno bezpeněžní odbavování cestujících (MERONA)
* zavedení počítačového systému MIKRODOMS pro automatizaci dálkového ovládání
dispečerského řízení
1987
* 11.7.1987 uvedena do provozu stanice Strašnická
* zahájena rekonstrukce zabezpečovacího zařízení na trati A
1988
* 26.10.1988 zahájen provoz na třetím provozním úseku trati B (III.B)
1989
* 1.5.1989 zahájen dvojkolejný provoz spojky do depa Hostivař
1990
* 4.7.1990 uvedena do provozu stanice Skalka
* 22.11.1990 zahájen provoz na druhém provozním úseku trati B (II.B)
1991
* zahájení postupné rekonstrukce a modernizace technolog. vybavení (např.
rekonstrukce nn rozvodů, EPS, výměna kamer průmyslové televize, zavádění nové
výpočetní techniky, rekonstrukce stropních konstrukcí apod.)
1993
* 19.8.1993 zahájena výměna eskalátoru TRA na stanici MU/C za eskalátor fy OTIS
(ukončení výměny 20.12.1993)
1994
* 11.11.1994 zahájen provoz na pátém provozním úseku trati B (V.B) a zprovoznění
depa Zličín
1995
* 3.11.1995 zahájena výměna 3 ramen eskalátorů na st. Hradčanská včetně
rekonstrukce stanice za vyloučení stanice z provozu
* zahájena rekonstrukce jedné pětivozové soupravy typu 81-71
* podepsán kontrakt na dodávku 110 nových vozů metra
* zahájena rekonstrukce vlakového dispečinku v objektu CD
1996
* převzata rekonstruovaná souprava metra 81-71
* 12.7.1996 obnoven provoz na stanici Hradčanská
1997
* zahájena výroba první nové pětivozové soupravy metra M1
* 28.6.1997 zahájena rekonstrukce stanice Staroměstská včetně výměny 3 ramen
eskalátorů
1998
* rekonstruovaná souprava typu 81-71 dána do provozu s cestujícími
* 2.3.1998 obnoven provoz na stanici Staroměstská
* 1.7.1998 zahájena rekonstrukce stanice Náměstí Míru včetně výměny 3 ramen
eskalátorů
* 8.7.1998 byla první prototypová souprava M1 přepravena po síti ČD z ČKD
Lokomotivka ve Vysočanech do depa Kačerov
* 8.11.1998 zahájen provoz na čtvrtém provozním úseku trati B (IV.B)
* 21.11.1998 zahájena rekonstrukce roznášecího roštu Nuselského mostu
1999
* 7.3.1999 ukončena výměna příčníků roznášecího roštu Nuselského mostu
* 23.4.1999 ukončena rekonstrukce stanice Náměstí Míru a stanice uvedena do
provozu
* 25.4.1999 započato s dostavbou stanice Hloubětín na trase IV.B
* 1.6.1999 započata rekonstrukce vestibulu stanice Zlatý Anděl, včetně střediska
dopravních informací (dokončeno 31.8.1999)
* listopad 1999 uvedena do provozu stanice Hloubětín
2000
* 27.1.2000 poprvé vyjela s cestujícími první souprava typu M1
* 29.3.2000 ukončena rekonstrukce stanice Malostranská a stanice uvedena do
provozu