i-magazin.cz
  Doporučujeme

 

 

  Kalendář
<<  Září  >>
PoÚtStČtSoNe
     1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
  Vyhledávání
Vyhledat text

 
  LED-ekosvetla.cz


www.led-ekosvetla.cz

Úsporné LED žárovky a zářivky. LED osvětlení do domácností, průmyslu, obchodů. Špičková kvalita a profesionální přístup. Velkoobchodní prodej.

  Anketa
Jaký z těchto vozů je nejhezčí?

Ford Mustang GT-350R r.66 (8766 hl.)
 
Chevrolet Corvette r.57 (3828 hl.)
 
Škoda 110 R (4318 hl.)
 
Opel Manta (3379 hl.)
 
Pontiac GTO r.69 (3366 hl.)
 
Opel GT r.72 (3482 hl.)
 
Ferrari 365 GT r.68 (3063 hl.)
 
BMW 507 r.58 (3386 hl.)
 

Celkem hlasovalo: 33588
  TOP 5 články

Neexistuji vhodna data!

  Reklama
  Poslední komentáře

Databáze je prázdná!

  Inzeráty
 
Automagazín >> Historie automobilek >> Historie automobilky Walter
Historie automobilky Walter
Jako v případě mnoha jiných automobilek, začal i zámečník Josef Walter sídlící v Praze nejprve s malou dílnou na výrobu jízdních kol. Na četné žádosti svých zákazníků k nim dodával i pomocné motory, z čehož se roku 1902 zrodil první jednoválcový motocykl. Úspěchy motorek umožnily Walterovi rozšíření jejich palety a neustálé zvyšování technické úrovně. Roku 1908 bylo dokonce již možné připravit nový dopravní prostředek - motorovou tříkolku. Prodejnosti veškeré Walterovi produkce velmi pomáhaly i sportovní úspěchy, neboť firma nasazovala od samého začátku své stroje do nejrůznějších závodů.

Zvyšující se poptávka přiměla vedení firmy postavit roku 1913 nový závod v Jinonicích, kde však byla hlavní pozornost věnována vývoji a výrobě automobilů. Prvním modelem v historii Walteru byl typ W III následovaný dvěma lehčími a levnéjšími typy W I a W II.

V roce 1914 byla sice zastavena výroba motocyklů, ale události 1. světové války přiměly firmu vyvinout speciální armádní stroj, jehož výroba byla předána roku 1921 firmě ITAR v Radlicích. Podobný osud stihl i Walterovy tříkolky, jež byly po válce vyráběny firmou Šibrava a nesly název TRIMOBIL. Šibrava nabízel později i auta vlastní konstrukce, ale jak on, tak i ITAR zanikli ma přelomu 20. a 30. let.

Původní majitel a zakladatel značky - pan Josef Walter se rozhodl v roce 1922 odejít z Jinonic a založil novou firmu v Košířích, tentokráte na výrobu ozubených kol a autodílů. I zde se pozdějí opět věnoval výrobě motocyklů, v čemž neúnavně pokračoval jeho syn Jaroslav. Ten se zabýval především stavbou sportovních strojů pro špičkové závodníky. Po 2. sv. válce napomohl k světovému věhlasu značce ČZ Strakonice, kde pracoval.

Původní továrna v Jinonicích rozšířila roku 1923 svůj výrobní program o letecké motory. Zpočátku se jednalo o licenční agregáty zn. BMW, pozdějí se stavěly motory vlastní konstrukce. V témže roce obdržela Walterovka od čs. armády zakázku na vývoj vojenského motocyklu, který byl natolik úspěšný, že se stal vzorem pro italskou značku GUZZI a nemeckou ARDII.

Nové modely automobilů - Walter WZ, WIZ a WIZI - se nabízely od roku 1920. O čtyři roky později byl trh obohacen o typy P I, P II, P III a P IV s motory OHV, přičemž nejúspěšnější z nich byl typ P III. Rok 1928 znamenal představení dalších dvou nových typů: 4-B a 6-B. Posledně jmenovaný model byl základem typu Super - nejúspěšnějšímu vozu zn. Walter vůbec, který byl ve sportovní úpravě nejrychlejším čs. automobilem mezi světovými válkami.

Dalším významným datem v historii Walterovky byl rok 1931. Tehdy se veřejnosti představil dvanáctiválcový vůz Walter Royal. I přesto získávaly stále více na významu letecké motory. Snad právě proto byly ve 30. letech vyráběny automobily dle italské licence Fiat. Šlo o typy Bijou (Fiat 514), Junior (Fiat 508 Balilla) a o šestiválce Princ a Lord.

Ani nákladní vozy nezůstaly ve 30. letech stranou. Zákazníci si mohli vybrat např. nákladní verzi Junioru, či typy Commercial, Universal, PN nebo dokonce auto s dieselovou pohonnou jednotkou vyráběnou podle licence Junkers.

Již zmíněné letecké motory ovšem vytlačily v důsledku blížící se 2. světové války automobily z výrobního programu. Roku 1937 byla produkce motorových vozidel zastavena a k jejímu částečnému a krátkodobému obnovení došlo až po roce 1945. Bylo vyrobeno jen několik náklaďáků typu PN a později se do Jinonic přesunula také výroba vozu Aero Minor II. Když však jeho výroba roku 1951 skončila, znamenalo to i definitivní konec výroby automobilů ve Walterovce.

 

Vyráběné vozy

WIZ

Počáteční rok výroby

1925

Provedení

osobní

Motor

zážehový, čtyřdobý, vodou chlazený

Počet válců

4

Vrtání / zdvih (mm)

64 / 120

Objem válců (cm3)

1540

Výkon (kW)) (k)

15 (20,5)

Max. rychlost (km/h)

85

 

 Junior

Počáteční rok výroby

1934

Provedení

osobní

Motor

zážehový, čtyřdobý, vodou chlazený

Počet válců

4

Vrtání / zdvih (mm)

65 / 75

Objem válců (cm3)

995

Výkon (kW)) (k)

17,5 (24)

Max. rychlost (km/h)

90

 

 W 70 / 95

Počáteční rok výroby

1936

Provedení

osobní

Motor

zážehový, čtyřdobý, vodou chlazený

Počet válců

4

Vrtání / zdvih (mm)

70 / 95

Objem válců (cm3)

1463

Výkon (kW)) (k)

25

Max. rychlost (km/h)

105

Poznámka

Vyráběl Josef Walter v Košířích


[Akt. známka: 2,67 / Počet hlasů: 6] 1 2 3 4 5
| Autor: i-magazin.cz | Vydáno dne 14. 05. 2006 | 11698 přečtení |
| Počet komentářů: 112 | Přidat komentář |
| Informační e-mail | Vytisknout článek |

 

Tento web site byl vytvořen prostřednictvím phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.

optimalizace PageRank.cz TOPlist
[CNW:Counter]

automagazín | akvamagazín | metromagazín | mobilmagazín | pivomagazín | hokejmagazín

Copyright: Bredik projekt © 2005,  Layout by Idealprint.cz