i-magazin.cz
  Doporučujeme

 

 

  Kalendář
<<  Červen  >>
PoÚtStČtSoNe
    1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  
  Vyhledávání
Vyhledat text

 
  LED-ekosvetla.cz


www.led-ekosvetla.cz

Úsporné LED žárovky a zářivky. LED osvětlení do domácností, průmyslu, obchodů. Špičková kvalita a profesionální přístup. Velkoobchodní prodej.

  Anketa
Jaký z těchto vozů je nejhezčí?

Ford Mustang GT-350R r.66 (8593 hl.)
 
Chevrolet Corvette r.57 (3755 hl.)
 
Škoda 110 R (4256 hl.)
 
Opel Manta (3331 hl.)
 
Pontiac GTO r.69 (3301 hl.)
 
Opel GT r.72 (3427 hl.)
 
Ferrari 365 GT r.68 (3038 hl.)
 
BMW 507 r.58 (3341 hl.)
 

Celkem hlasovalo: 33042
  TOP 5 články

Neexistuji vhodna data!

  Reklama
  Poslední komentáře

Databáze je prázdná!

  Inzeráty
 
Automagazín >> Historie automobilek >> Historie automobilky BMW
Historie automobilky BMW
Bayerischen Flugzeugwerke (Bavorské letecké závody), založené v roce 1916 s cílem vyrábět motory pro vojenská letadla, se roku 1922 staly společností Bayerischen Motoren Werke (Bavorské motorové závody). Továrna se po 1. světové válce přeorientovala na produkci lodních a motocyklových pohonných jednotek, neboť letecké motory vyrábět nesměla.

Společnost BMW pohltila v roce 1928 továrnu Dixi v Eisenachu, kde na základě licence vznikaly anglické Austiny Seven. Vozidla BMW-Dixi zaznamenala obrovský úspěch a stala se základem následných typů BMW. Patřila mezi ně také nezapomenutelná sportovní auta typů 327 a 328, vyráběná těsně před válkou. Po druhé světové válce prožívala společnost BMW mimořádně kruté časy. Továrna v Eisenachu sice plně obnovila výrobu modelů ročníku 1939 (na trhu nejdříve jako BMW a poté pod značkou EMW), avšak patřila do východní zóny. Mnichovský závod byl z větší části zničen a zbývající zařízení připadlo Američanům jako válečná kořist. Výroba v továrně BMW byla proto obnovena až v roce 1952. První automobil, který vyjel z nové výrobní linky, nesl označení 501. Šlo o znamenitý vůz, který nabízel dostatek prostoru šesti cestujícím. Jeho dvoulitrový šestiválec dával maximální výkon 47,8 kW. Od roku 1954 se vůz dodával také s motorem V-8 jako typ 502. Na uvedení typu 300SL značky Mercedes-Benz odpověděla společnost BMW sportovními vozy 507. Z války se zotavující Evropa nepřála velkým vozům. Především v Německu přetrvávala poptávka po levných dopravních prostředcích, které na trh dodávaly například firmy Messerschmitt, Heinkel a Goggomobil. Ve snaze zapojit se mezi tyto automobilky odkoupila společnost BMW od Renza Rivolty práva vyrábět v Německu jeho dvoumístná vozidla Isetta. vybavovala je jednoválcovými motocyklovými motory zdvihového objemu pouhých 245 ccm (později 295 ccm). výkon 8,8 kW stačil k dosažení maximální rychlosti 85 km/h. Zdvihový objem motorů isetty rychle stoupal. Nejprve se u typu 600 zvýšil na 582 ccm a podával maximální výkon 14,7 kW. Poté nastoupil typ 700, jenž vypadal jako opravdové auto a byl poháněn dvouválcem zdvihového objemu 697 ccm o maximálním výkonu 22,1 kW. Počátkem šedesátých let byl vystaven ve špičkových prodejnách BMW typ 1500, který lze považovat za předchůdce současných vozidel společnosti BMW. Její automobily i otory se neustále zvětšovaly - 1500, 1600, 1800, 2000, 2500, 2800, 3000, 3200 a 3500 - to vše jsou hodnoty zdvihových objemů v ccm, kterým odpovídal vzrůst jejich výkonů z 58,8 kW až na 213,3 kW.
[Akt. známka: 3,00 / Počet hlasů: 7] 1 2 3 4 5
| Autor: i-magazin.cz | Vydáno dne 17. 02. 2007 | 10732 přečtení |
| Počet komentářů: 85 | Přidat komentář |
| Informační e-mail | Vytisknout článek |

 

Tento web site byl vytvořen prostřednictvím phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.

optimalizace PageRank.cz TOPlist
[CNW:Counter]

automagazín | akvamagazín | metromagazín | mobilmagazín | pivomagazín | hokejmagazín

Copyright: Bredik projekt © 2005,  Layout by Idealprint.cz