Úsporné LED žárovky a zářivky. LED osvětlení do domácností, průmyslu, obchodů. Špičková kvalita a profesionální přístup. Velkoobchodní prodej.
Neexistuji vhodna data!
Databáze je prázdná!
Eurotunel patří bezesporu k nejvýznamnější
dopravní stavbě v Evropě nejen v posledním desetiletí, ale možná i v celé
historii dopravních staveb. Představuje silnou konkurenci jak tradiční dopravy
trajektem, tak i dopravy letecké. První návrhy pradědečka Eurotunelu jsou
historicky doloženy již z roku 1750. Od té doby návrhů na tuto dopravní stavbu
bylo 26. Ten poslední byl úspěný. Tunel se stavěl v letech 1987 1994. Na stavbě
tunelu se podílelo mnoho evropských firem, bank a dalí tisíce stavařů a dělníků.
Tunel byl pro veřejnost otevřen 14. listopadu 1994, ale oficiální otevření
tunelu proběhlo 6. května 1994 za přítomnosti anglické královny Alžběty II. a
francouzského prezidenta.
Tunel na pobřeží spojuje francouzské Coquelles a anglický Folkestone. Délka
tunelu je 50,5 km, z toho pod mořem je vedeno 37,9 km. Svou délkou ale nepatří
tunel k tunelu nejdelímu, jak bychom si mohli myslet. Současný rekord v délce
tunelu dr?í Japonsko se svým tunelem Seikan. Délka tohoto tunelu, který byl
dokončen roku 1988 je dlouhý 53,85 km. Z následujících čísel tedy vidíme, že k
tomu, aby byl Eurotunel nejdelší na světě, by musel měřit jetě o 3 kilometry a
350 metrů více. Eurotunel je veden 45 kilometrů pod mořským dnem a je komplex
dvou na sobě nezávislých jednokolejných tunelů, mezi kterými je jetě veden
tunel servisní. Obslu?ný nebo-li tunel je v pravidelných 375 metrových
intervalech sériově spojen s oběma hlavními tunely. Dopravu tunelem zaji?ují
jednak kyvadlové vlaky, které přepravují osobní a nákladní automobily mezi
terminály na britském a francouzském pobřeží, jednak vysokorychlostní jednotky
Eurostar spojující Londýn s Paří?í a Bruselem, které mají na francouzském území
k dispozici vysokorychlostní trať, v Británii pak pouze upravenou tra?
stávající. Technickou stránku tunelu zajistila firma ABB, která zajistila nejen
elektroinstalaci, ale i zabezpečovací techniku. Přece jen tunel tak zcela
bezpečný není, jak dokládá následující ukázka z Britských listů, vydaných dne
21. února 1996. V souladu s autorským zákonem jsem Vás povinen zde seznámit s
tím, ?e autorem následující ukázky je pan redaktor Jan Čulík.
Požár v tunelu pod kanálem La Manche
Nemá cenu o tom tady referovat podrobněji, protože jste se určitě o tom již
vichni dočetli v novinách anebo jste to viděli v televizi. Shrňme jen, že požár
vznikl na nákladním automobilu, převáženém v noci nákladním vlakem. Nákladní
automobil převážel zásilku polystyrénových výrobků. Tunel se naplnil kouřem a
asi třicet osob v přední části vlaku muselo být po zastavení vlaku evakuováno do
paralelního služebního tunelu a druhým hlavním tunelem s kolejemi (který vede
opačným směrem odvezeni). Mnozí utrpěli otravu kouřem, ale brzo se vzpamatovali.
Nikdo nebyl vážněji zraněn, tunel vak byl silně pokozen a normální provoz nebude
obnoven zřejmě jetě dlouho. Věc vyvolala velkou diskusi ohledně bezpečnostních
opatření. Proč byli zalarmováni hasiči na britské straně tunelu až hodinu po
začátku požáru? Nějací zřízenci prý viděli, že nákladní vlak hoří, už před tím,
než vjel do tunelu, ale nikoho o tom neinformovali. Velká kontroverze. Potíž
také je, že nákladní vozy jsou na rozdíl od osobních automobilů převáženy na
otevřených vagónech z jakéhosi pletiva s velkými oky. To prý mělo být bezpečné,
nyní se to velmi kritizuje. (Osobní automobily jsou převáženy ve vzduchotěsně
uzavřených kabinách.)
Tento web site byl
vytvořen prostřednictvím phpRS
- redakčního systému napsaného v PHP jazyce.
|
automagazín | akvamagazín | metromagazín | mobilmagazín | pivomagazín | hokejmagazín |
Copyright: Bredik projekt © 2005, Layout by Idealprint.cz |